آفتاب

رحیم‌پور ازغدی و توهم هوملندی؛ همه چیز تحت نفوذ آمریکایی‌هاست/ پرونده

رحیم‌پور ازغدی و توهم هوملندی؛ همه چیز تحت نفوذ آمریکایی‌هاست/ پرونده

حسن رحیم پور ازغدی سخنان جنجالی زیادی ایراد کرده و در یکی از آخرین اظهارنظرهایش آّب پاکی را روی دست سیستم اطلاعاتی کشور ریخته و گفته که آمریکا در همه نهادها آدم دارد.

 

مریم محمدپور: سخنان رحیم پور ازغدی به مناسبت 13 آبان و از تریبون نمازجمعه تهران شنیده شد. او ادعا کرد که در حال حاضر آمریکا در نهاهادی جمهوری اسلامی، آدم دارد. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکا پس از پيروزي انقلاب سراغ هر کسی که فکر می‌کرد از طریق او به انقلاب نفوذ کند رفت و هدف آنها هم حذف امام خمینی(ره) و راه ایشان بود و راهبرد آنها هم بر سر کار آوردن افراد میانه‌رو و متمایل به غرب بود. او افزود: آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. (اینجا) میزان موفقیت آمریکا در به دست گرفتن امور ایران و نفوذ همه جانبه اش در ذهن رحیم پور ازغدی آنقدر بزرگنمایی شده که در سریال هوم لند هم اینچنین اغراقی وجود ندارد و گاهی ماموران سیا در پروژه هایشان موفق نمی‌شوند.

این سخنان رحیم پور ازغدی البته با واکنش‌هایی نیز همراه بوده است. عمده کسانی که در رابطه با سخنان او رشته کلام را به دست گرفته اند، تاکید دارند که بیان این سخنان در فضای عمومی به صلاح نیست و اگر کسی مستندانی دارد، بهتر است آنها را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهد. جواد آرین منش، نماینده مجالس هفتم و هشتم یکی از آنهاست. او علاوه بر اینکه ادعای رحیم پور ازغدی را تایید نمی کند، می گوید: اگر رحیم پور ازغدی اطلاعاتی دارد باید به سازمان های ذیربط ارائه دهد و نه اینکه موضوع را به طور کلی و بدون نام بردن از کسی از تریبون نمازجمعه مطرح کند و باعث ایجاد شبهه در اذهان عمومی شود (اینجا).

عوض حیدر پور شهرضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اما موضع صریح‌تری می گیرد و این سخن را از پایه غلط می داند: در جمهوری اسلامی ایران تقریبا همه نیروهایی که در حال حاضر مشغول خدمت هستند، کسانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استخدام، جذب و گزینش شده اند. تا آنجایی که ما مطلعیم و می توانیم اظهار نظر کنیم، مبادی حراستی و گزینشی ما به صورت دقیق و حساب شده  این نیروها را جذب کرده اند و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نیز بر کار واحدهای حراستی در دستگاهها اشراف و نظارت دارد. حیدرپور می گوید: اگر کسی اینگونه بی محابا اعلام کند که آمریکایی ها همه جا نیرو دارند،جفای بزرگی به نظام کرده که  اصلا قابل شنیدن، تحمل کردن و بخشیدن نیست (اینجا).

«حرف سبک» تعبیری است که منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارنظر رحیم پور ازغدی به کار می برد. حقیقت پور می گوید: اعلام اینکه آمریکایی ها در تمام نقاط مدیریتی جمهوری اسلامی ایران دارای امکان و آدم هستند، حرف سبکی است! صلاحیت بیان این حرف را کسی دارد که قانون به او این صلاحیت و اجازه را داده است. تنها وزارت اطلاعات می تواند این کار را انجام دهد (اینجا).

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده پیشبن مجلس نیز سخنان رحیم پور ازغدی را در خدمت دشمن ارزیابی کرده و می گوید: من با نظر آقای ازغدی مخالف هستم. من معتقدم این نظر بیش از سیاست های آمریکا به جمهوری اسلامی ضربه می زند. اینکه کسانی در نظامی که داعیه اول شدن در میان 26 کشور منطقه را تا افق 1404 طبق سند چشم انداز دارد؛ ادعا کنند که کل دستگاه های نظام تحت نفوذ بزرگ ترین دشمن آن است این افراد یا نظام را نشناخته اند و یا ناخودآگاه در خدمت دشمن حرف می زنند (اینجا).

«اسامی‌شان را بگویید» این سخن واکنش مسعود پزشکیان به سخنان ازغدی است. نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: افرادی که چنین ادعایی دارند که در نهادهای نظام شامل دولت و مجلس، جاسوس وجود دارد، اگر چنین کسانی را می شناسند و نگویند و اسامی آن ها را اعلام نکنند، گناه می کنند! اما اگر نمی شناسند و ظن و گمان آن را دارند، قرآن می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید از بسیاری از گمان ها بپرهیزید، چرا که بعضی گمان ها، گناه است» (اینجا).

در این بین صادق زیباکلام ماجرا را شوخی انگاشته چرا که در واکنش خودش را مثال می زند و می گوید که تمام وقت برای آمریکا و پاره وقت برای انگلیس کار می کند. زیباکلام می گوید: من البته نمی دانم چطور متوجه شد که من برای آمریکا کار می کنم. من فکر می کردم خیلی زرنگم و هیچ ردی از خودم به جا نگذاشته ام اما آقای رحیم پور ازغدی ما را لو دادند! و ادامه می دهد: قرار است آمریکایی ها دستورالعمل جدید به ما دهند که چطور کار کنیم که آقای رحیم پور متوجه نشوند (اینجا).

رحیم پور ازغدی دو هفته پس از آن سخنان جنجالی، دیروز دوباره به نماز جمعه تهران رفته و از تریبون این آیین مذهبی به رسانه های انقلابی تاخته و آنها را بیسواد خوانده است. او گفته: رسانه‌های طرفدار انقلاب غالبا بی‌سواد هستند و آموزش ندیده‌اند و بنده به بیش از 90 درصد سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داخلی به دلیل بی‌سوادی اعتماد ندارم، اینان ناآگاهانه تیترهای خلاف می‌زنند. به شما هم توصیه می‌کنم به سخنانی که این رسانه‌ها به نقل از افراد بیان می‌کنند، اعتماد نکنید. (اینجا) معلوم نیست تا کی قرار است تریبون نمازجمعه در دست کسانی باشند که آمریکایی ها را بسیار بیشتر از انقلابی ها قبول دارند.

213

 

کد N1027754

وبگردی