آفتاب

درخواست کمک تونس از آمریکا برای تامین امنیت مرزهایش با لیبی

درخواست کمک تونس از آمریکا برای تامین امنیت مرزهایش با لیبی

الطیب البکوش وزیر خارجه تونس گفت کشورش برای تامین امنیت مرزهای خود با لیبی نیاز به کمک آمریکا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل خبرگزاری فرانسه، الطیب البکوش وزیر خارجه تونس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما نیاز به حمایت های بیشتر برای تامین امنیت مرزهای خود داریم تا مانع از ورود سلاح و تروریست ها به تونس شویم.

وی افزود: متخصصان نظامی آمریکا و تونس طی روزهای آینده برای همکاری در زمینه کنترل مرزها دیدار خواهند کرد. وزیر خارجه تونس تصریح کرد: ما با آمریکا در مورد ضرورت رسیدن به راه حل سیاسی در لیبی در اسرع وقت ممکن اتفاق نظر داریم چرا که لیبی از لحاظ امنیتی برای تونس بسیار نگران کننده است.

به گفته البکوش جوانان تونسی که آموزش های نظامی را دریافت می کنند و برای جنگ در کانون های تنش اعزام می شوند، بازگشتشان تهدیدی علیه امنیت تونس به شمار می رود.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که یک هیئت نظامی از این کشور طی دو هفته آینده برای گفتگو با مسئولان تونسی در مورد جمع آوری اطلاعات عازم تونس خواهد شد.

وی افزود: هدف از جمع آوری اطلاعات و مشارکت در آن، تبادل تجارب در زمینه دفاع هوایی و بررسی موضوع بالگردهایی است که قرار است واشنگتن در اختیار تونس قرار دهد.

کری یادآور شد: آمریکا بیش از ۴۵۰ میلیون دلار کمک مستقیم به تونس ارائه کرده است که ۲۵۰ میلیون دلار آن در زمینه امنیتی بوده است.

طبق اعلام وزارت کشور تونس عاملان عملیات انتحاری موزه باردو در ۱۸ مارس و هتل امپریال در ۲۶ ژوئن در شهر توریستی سوریه، در اردوگاه تروریست ها در لیبی آموزش دیده بودند.

کد N1027673

وبگردی