آفتاب
با تاکید بر استان شدن سنجار؛

بارزانی خواستار بازگشت ایزدی ها به شهر سنجار شد

بارزانی خواستار بازگشت ایزدی ها به شهر سنجار شد

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در سخنانی با تاکید بر ضرورت استان شدن منطقه سنجار از ایزدی های عراقی خواست که به خانه و کاشانه خود در شهر سنجار بازگردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز با سخنرانی به مناسبت آزادی شهر سنجار از یوغ تروریست های داعش از شهروندان ایزدی عراق خواست که به منازل خود در این شهر بازگردند.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: نیروهای پیشمرگه توانستند امروز به طور کامل شهر سنجار را آزاد کنند و امروز یک روز تاریخی است و ما به وعده آزاد سازی این شهر عمل کرددیم.

بارزانی با بیان اینکه آزادی سنجار تا حد زیادی بر بالا بردن روحیه مبارزان عراقی در شهر موصل و دیگر مناطق تحت سیطره تروریست ها تاثیر خواهد گذاشت، افزود: اقلیم کردستان با همکاری دولت فدرال برای تبدیل شهر سنجار به استان تلاش خواهد کرد.

نیروهای پیشمرگه،عملیات ویژه آزادسازی سنجار واقع در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب موصل را از صبح روز پنجشنبه (دیروز) از سه محور آغاز کردند. این عملیات امروز برای دومین روز متوالی ادامه یافت و این نیروها موفق شدند از محور شمالی وارد سنجار شوند و ساختمان‌های دولتی را از اشغال تکفیری‌ها خارج کنند.

چند ساعت بعد، فرماندهی نیروهای پیشمرگه آزادی کامل سنجار را اعلام کرد و «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان، طی بیانیه‌ای این پیروزی را به مبارزان کرد، شخص مسعود بارزانی و فرماندهی نیروهای پیشمرگه تبریک گفت.

کد N1027588

وبگردی