آفتاب
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

با افزایش فعالیت‌ها در حوزه وحدت، نیروهای تکفیری میدان کمتری برای عرض اندام دارند

با افزایش فعالیت‌ها در حوزه وحدت، نیروهای تکفیری میدان کمتری برای عرض اندام دارند

معاون اجرایی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر فعالیت‌های مان را در حوزه وحدت بیشتر می‌کردیم نیروهای تکفیری برای عرض اندام کمتر میدان پیدا می‌کردند.

علیرضا گلرو با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ضمن بازدید از غرفه ایسنا گفت: پیام روز گذشته مقام معظم رهبری رسالت سنگین دیگری را بر دوش کل کشور گذاشت که این رسالت صیانت از جایگاه علمی کشور بوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با این موضوع متاسفانه کمی فرصت سوزی کرده‌ایم و کار را به جایی رسانده‌ایم که مقام معظم رهبری نسبت به آن تذکراتی را فرمودند.

معاون اجرایی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره‌ وحدت بین شیعه و سنی با توجه به تفرقه افکنی‌های موجود گفت: موضوع وحدت موضوع اول کشورهای اسلامی و در راس فعالیت‌های این کشورها قرار دارد.

گلرو گفت: جبهه مقدم جنگ استکبار علیه کشورهای اسلامی جنگ علیه وحدت است که باید بهترین استراتژی‌ها برای مقابله با این هجمه‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق انتخاب و عملی شوند.

وی تصریح کرد: مجمع جهانی تقریب با تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفت و امسال بیست و نهمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی را برگزار می‌کند؛ در واقع به دنبال این است که با ارائه الگوی خوب زندگی همراه با وحدت مناطق بحران‌خیز کشورهای اسلامی را به همدلی دعوت کند و با ایجاد وحدت بین اقشار مختلف کشورهای اسلامی شاهد شکل گیری جبهه مناسب برای دفاع از حیثیت مسلمانان باشد.

معاون اجرایی مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: متاسفانه سال‌هاست که دشمن بر روی موضوع تفرقه افکنی بین مسلمانان در حال فعالیت است. اگر ما فعالیت‌مان را در این حوزه بیشتر می‌کردیم امروز نیروهای تکفیری کمتر برای عرض اندام میدان پیدا می‌کردند. در واقع در رابطه موضوع وحدت در یک پیچ تاریخی قرار داریم که اگر ما عقب نشینی کنیم دشمن از این موضوع استفاده می‌کند و اگر ما درست رفتار کنیم دشمن عقب کشیده و هر چه دارد را از دست می‌دهد.

وی بیان کرد: در اجلاس آینده اقشار مختلف از جمله بانوان، دانشگاهیان شرکت خواهند کرد و آنها را درگیر موضوع وحدت کرده‌ایم؛ در واقع ما در ایران بهترین الگوهای زندگی توام با محبت اسلامی را داریم.

انتهای پیام

کد N1026557

وبگردی