آفتاب

هند دعوت پاکستان را برای حضور در کنفرانس «قلب آسیا» پذیرفت

هند دعوت پاکستان را برای حضور در کنفرانس «قلب آسیا» پذیرفت

«دهلی نو»به علت اهمیت کنفرانس «قلب آسیا -روند استانبول» در «اسلام آباد» یک هیات بلندپایه را به ریاست یک وزیر به این کشور اعزام خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «نئی بات»، یک دیپلمات هندی که نخواست نامش فاش شود، دریافت دعوتنامه برای خانم «سوشما سوراج» وزیر امور خارجه هند را تایید کرد و گفت: دهلی نو به علت اهمیت کنفرانس اسلام آباد یک هیات بلندپایه را به ریاست یک وزیر اعزام خواهد کرد اما تاکنون درباره حضور سشما سوراج در این نشست تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

این دیپلمات هندی افزود: این سفر به پیشبرد روند مذاکرات بین دو کشور کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کنفرانس قلب آسیا-روند استانبول قرار است در تاریخ ۷ و ۸ دسامبر سال جاری ( ۱۶ و ۱۷ آذر) در اسلام آباد برگزار شود که در آن نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، چین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحده عربی حضور خواهند یافت.

  دعوتنامه حضور در این کنفرانس از سوی «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر در امور خارجی پاکستان و «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان، برای ۲۵ کشور ازجمله هند ارسال شده است.

 هند با پذیرش این دعوت، زمینه را برای کاهش تنش های موجود بین دو کشور فراهم خواهد کرد، سفر هیات هندی به پاکستان می تواند دیپلماسی مذاکره بین دو کشور را تقویت کند.

کد N1024102

وبگردی