آفتاب
معاون فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام(ره):

نسل جوان باید به طور تخصصی با اندیشه‌های امام راحل آشنا شود

نسل جوان باید به طور تخصصی با اندیشه‌های امام راحل آشنا شود

معاون فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: شناخت اندیشه‌های امام راحل یک ضرورت، راهبرد و استراتژی برای جامعه به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان ینکه امام به عنوان معمار انقلاب و پایه‌گذار یک نظام فکری، سیاسی، فرهنگی و دینی است، اظهار کرد: به هر میزان که ما نسبت به اندیشه‌های امام راحل شناخت داشته باشیم راحت‌تر می‌توانیم مسیر راه را ادامه بدهیم و جامعه ما سالم‌تر است.

وی با بیان اینکه ما اگر از اندیشه‌های امام راحل فاصله بگیریم در جامعه دچار انحراف می‌شویم، گفت: مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشات خود به این امر اشاره فرمودند که باید اندیشه‌های امام در جامعه ترویج پیدا کند. برای شناخت اندیشه‌های امام ساز و کارهایی لازم است و اقداماتی مثل نظام اجرایی، سیاسی و بخش‌های علمی و پژوهشی باید در این راستا فعالیت کنند تا بتوانیم اندیشه‌های امام را به مخاطبان انتقال بدهیم.

معاونت فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تصریح کرد: در بین مخاطبان ما نسل جوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که نیمی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می‌دهند. نسل امروز در زمان امام راحل حضور نداشتند و ما باید اندیشه‌های ایشان را به جامعه منتقل کنیم. نسل جوان ما نسل تعیین‌کننده‌ای هستند و یک موتور محرک برای جامعه به حساب می‌آیند پس باید با اندیشه‌های امام آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ما یک نشریه تخصصی کودکان و نوجوانان به راه انداخته‌ایم تا نسل ما از همان دوران کودکی با این اندیشه‌ها آشنا شوند. جشنواره، همایش و نشست‌هایی نیز برای آشناسازی نسل جوان با اندیشه‌های امام راحل داریم و از زبان هنر برای بیان اندیشه‌ها بهره برده‌ایم. از موسیقی، شعر، هنرهای تجسمی، ادبیات و داستان‌نویسی و خیلی از موارد دیگر بهره برده‌ایم.

معاونت فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، گفت: تا پایان سال اقدامات اساسی و متنوعی برای ترویج بیشتر اندیشه‌های امام راحل داریم. همایشی در حوزه جوانان برگزار می‌کنیم که هدف ما آشناسازی نسل جوان و ایجاد رابطه عاطفی آنها با اندیشه‌های امام راحل است. این همایش در ایام ارتحال امام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما در فضای مجازی هم از نرم‌افزارها بهره برده‌ایم و پرتال امام راحل را راه‌اندازی کردیم که خیلی هم پر بازدید است. سایت جماران یک بنگاه خبری و رسانه‌ای است که جوانان می‌توانند از آن استفاده کنند. جشنواره فیلم یک دقیقه‌ای روح‌الله را در بهمن ماه داریم که مخاطبان برداشت آزاد از شخصیت امام را دارند و در این جشنواره سراسری می‌توانند شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N1021469

وبگردی