آفتاب
در دیدار با رییس پارلمان اروپا

ظریف: فرصت‌های زیادی در پرتو نتائج برجام فراروی بخش‌های اقتصادی ایران و اروپاست

ظریف: فرصت‌های زیادی در پرتو نتائج برجام فراروی بخش‌های اقتصادی ایران و اروپاست

مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظریف در این دیدار با اشاره به نتائج توافق برجام گفت: آثار و نتائج برجام را می‌بایست به‌طور جدی در چارچوب مفاد آن مورد توجه قرار دارد و ساختارهای آن را به شکلی منطقی و اصولی تطبیق کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مخاطره‌آمیز ناشی از افزایش خشونت و افراط گرایی در سوریه خاطرنشان کرد: روند افراط‌گرایی در سوریه زمام امور خشونت را به اوج خود رسانیده است و مردم، زنان و کودکان را آواره به سمت اروپا روانه کرده است. مردم بی‌گناه سوریه با دشواری‌های بی‌شماری مواجه شده‌اند و ما همواره تأکید می‌کنیم بحران سوریه، تنها راه‌حل سیاسی دارد.

او با استقبال از تعمیق همکاری‌های اقتصادی و گفتمانی ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما فرصت‌های زیادی در پرتو نتائج برجام فراروی بخش‌های اقتصادی دو طرف پیش‌بینی می‌کنیم و از گسترش گفت‌وگوهای پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا در چارچوب اصول بنیادین مورد قبول پارلمان‌های دو کشور و احترام بر ارزش‌های متقابل را استقبال می‌کنیم.

وی افزود: به‌طور طبیعی دستور کار هر طرف متناسب با مقتضیات خود متمایز است. از دیدگاه ما اسلام‌ستیزی در غرب و استانداردهای دوگانه در تعامل با حقوق شهروندان آسیایی و آفریقایی در غرب، یک پدیده جدی برای گفتمان است.

مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا نیز با تشریح رویکردهای اتحادیه و پارلمان اروپا گفت: ما تأکید داریم که جمهوری اسلامی ایران بازیگری مهم برای حل مناقشات منطقه‌یی بوده است و نقش آن در برقراری صلح و ثبات، غیر قابل انکار است و حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس‌های بعدی وین حائز اهمیت است.

رییس پارلمان اروپا با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا تاکید کرد: ما همکاری‌های پارلمانی خوبی را با مجلس شورای اسلامی ایران داریم و آمادگی داریم با راهکارهای جدید این همکاری‌ها را گسترش دهیم.

مارتین شولتز با اشاره به روند گسترش همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما از همکاری‌های اقتصادی، مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری اروپا در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم و این روند را در چارچوب نتائج برجام گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N1020083

وبگردی