آفتاب

در غرفه «موزه مطبوعات» نمایشگاه چه می‌گذرد؟

در غرفه «موزه مطبوعات» نمایشگاه چه می‌گذرد؟

یکی از اتفاقات جدید در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، برگزاری غرفه «موزه مطبوعات» است.

رضا صدیقی - رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان که مسوولیت راه‌اندازی این غرفه را عهده‌دار است - در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کرد: قرار است در نمایشگاه مطبوعات امسال یک نمونه و بخش کوچکی از نسخه‌ها و اسنادی که بعدها تحت عنوان «موزه مطبوعات ایران» به نمایش خواهیم گذاشت‌ را در قالب پیش طرح ارائه دهیم.

صدیقی با اشاره به غرفه «موزه مطبوعات ایران» در نمایشگاه گفت: تلاش ما بر این است که چشم‌انداز و اهداف موزه مطبوعات ایران را در این غرفه به نمایش بگذاریم. یافته‌های خودمان را به گنجینه مطبوعات ایران اضافه کردیم و بخشی از آنها در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: قبلا 145 نشریه قاجاری وجود داشته است که ما با تلاش کارشناسانمان توانستیم 85 نشریه دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.

برخی از نشریه‌های قاجاری، نمونه اولین لگوهای مطبوعات ایران، ریشه‌شناسی واژه روزنامه در 85 کشور جهان، اطلاعات آماری در حوزه رسانه و مطبوعات، سند اولین قانون مطبوعات ایران، سیر تحولات تاریخ حوزه مطبوعات و همچنین برخی از وقایع تاریخی مطبوعات از انقلاب مشروطه تا امروز از جمله موضوعاتی بود که در غرفه «موزه مطبوعات ایران» در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N1018696

وبگردی