آفتاب

مسکو از برگزاری نشست دوجانبه با ارتش آزاد سوریه در هفته آتی خبر داد

مسکو از برگزاری نشست دوجانبه با ارتش آزاد سوریه در هفته آتی خبر داد

روسیه از آمادگی "ارتش آزاد سوریه" برای برگزاری نشستی با مسئولان وزارت خارجه و دفاع روسیه طی هفته آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هماهنگ کننده روسیه در خصوص مذاکرات سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ارتش آزاد سوریه موافقت کرده است تا هیئتی را برای مذاکره با مسئولان وزارت خارجه و دفاع روسیه به ابوظبی، پایتخت امارات بفرستد. این دیدار قرار است اواخر هفته آتی برگزار شود.

ارتش آزاد سوریه بزرگترین گروه شبه نظامی سوری است که علیه ارتش دولتی سوریه می‌جنگد. این گروه خط‌مشی سکولار دارد و بیشتر اعضای آن را نظامیان جدا شده از نظام تشکیل می‌دهند.

روسیه ماه گذشته اعلام کرده بود که برای تماس و ارتباط با ارتش آزاد سوریه آماده است تا بدین وسیله تلاش‌ها را برای مبارزه با داعش منسجم کرده و به سمت دستیابی به یک راهکار سیاسی حرکت کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ مسکو آماده است تا با رهبران این تشکیلات با هدف بررسی امکان مشارکتش در حل و فصل سیاسی بحران سوریه مذاکراتی انجام دهد.

در ادمه این بیانیه آمده است: بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مبنی بر ضرورت حل و فصل بحران سیاسی سوریه، مسکو آماده است تا تلاش‌ها را برای مبارزه با داعش میان نیروهای دولتی و ارتش آزاد سوریه متحد کند.

انتهای پیام

کد N1017531

وبگردی