آفتاب

سازمان ملل: فرستاده جدید به لیبی به زودی کار خود را آغاز می‌کند

سازمان ملل: فرستاده جدید به لیبی به زودی کار خود را آغاز می‌کند

سازمان ملل اعلام کرد که فرستاده جدید این سازمان به لیبی طی روزهای آینده به جای برناردینو لیون فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسئولان سازمان ملل اعلام کردند که انتقال رهبری هیئت سازمان ملل در لیبی طی روزهای آینده به مارتین کوبلر به جای مسئول اسپانیایی سابق این هیئت یعنی برناردینو لیون منتقل خواهد شد.

این درحالی است که پیشتر گزارش‌هایی به نقل از دبیرکل سازمان ملل منتشر شده بود که وی قصد دارد ماموریت لیون در لیبی را تمدید کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که مارتین کوبلر آلمانی قرار است به جای برناردینو لیون اسپانیایی ریاست هیئت سازمان ملل در خصوص لیبی را به عهده بگیرد.

کوبلر با 30 سال سابقه دیپلماتیک پست‌های برجسته زیادی در سازمان ملل به عهده داشته است. وی از سال 2013 به عنوان نماینده ویژه بان کی مون در خصوص تحقق ثبات در جمهوری کنگو فعالیت می‌کرد.

وی پیشتر نیز نماینده ویژه بان کی مون در عراق طی سال‌های 2011 تا 2013 بوده است.

کوبلر طی سال‌های 2010 تا 2011 نیز به عنوان نماینده ویژه بان کی مون در افغانستان فعالیت کرده است.

وی تعدادی منصب فرهنگی و سیاسی نیز در دولت آلمان به عهده داشته است و به عنوان سفیر این کشور در عراق و مصر نیز فعالیت می‌کرد.

کوبلر به جای دیپلمات اسپانیایی که از اوت 2014 برای حل و فصل بحران سیاسی لیبی و متحد کردن سیاست مداران در این کشور فعالیت می‌کرده است طی روزهای آینده شروع به کار کند.

انتهای پیام

کد N1017409

وبگردی