آفتاب
مسئول جنگ نوین ستاد کل نیروهای مسلح :

پدافند غیر عامل، عامل مصون سازی کشور در برابر تهدیدات واقعی است

پدافند غیر عامل، عامل مصون سازی کشور در برابر تهدیدات واقعی است

مسئول جنگ نوین ستاد کل نیروهای مسلح ، گفت: پدافند غیر عامل، عامل مصون سازی کشور در برابر تهدیدات واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مصطفی پورمرتضوی در دومین همایش پدافند غیر عامل سپاه عاشورا گفت: حوزه پدافند غیر عامل یکی از مهم ترین حوزه ها در شرایط کنونی کشور محسوب می شود که در درجه اول باید به کشف آسیب های خودی و چالش های درونی بیش از پیش توجه کنیم.

وی اضافه کرد: رصد و کشف دقیق آسیب ها می تواند نقش مهمی در شناخت مهاجم داشته باشد و باید به این نکته نیز توجه داشت که تهدید با عامل تهدید فرق داشته و چنین نیست که هر عامل تهدید را تهدید حساب کنیم.

وی نفوذ همه جانبه به داخل کشورهای بیگانه را یکی از مهم ترین اولویت ها و سیاست های برخی کشورها دانست و افزود: عدم توجه به این مهم، می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر کشورها وارد کند.

مسئول جنگ نوین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: منطق و عقل حکم می کند که کشورها برای خنثی سازی انواع تهدیدات دشمن سیاست‌هایی را اتخاذ کرده و سرمایه گذاری‌هایی انجام دهند، در حالی که شناخت این تهدیدات و نحوه مقابله با آن ها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های ملی شود.

به گفته پورمرتضوی پدافند غیر عامل، مهم ترین عامل مصون سازی کشور در برابر تهدیدات واقعی است که در این خصوص باید بیش از پیش به تفاوت بین تهدید و عوامل تهدید توجه کرد.

وی همچنین بر لزوم انجام سرمایه گذاری های لازم در حوزه پدافند غیر عامل در راستای خنثی سازی تهدیدات دشمنان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1013935

وبگردی