آفتاب

استعفای رهبر حزب حرکت ملی ترکیه بعد از اعلام نتایج

استعفای رهبر حزب حرکت ملی ترکیه بعد از اعلام نتایج

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه ضمن استعفا از مقامش دولت اردوغان را به فساد در کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تودی زمان، دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه، پس از شکست سنگین در انتخابات پارلمانی این کشور از سمتش استعفا کرد.

وی در یادداشتی که برای رسانه های ترکیه فرستاده شد نوشت: خداوند ما را از هدف هایمان جدا نمی گذارد و همیشه برای مردم ترکیه تلاش خواهیم کرد.

در انتخابات پارلمان ترکیه حزب حرکت ملی ترکیه ( MHP) تنها 12درصد از آرا را کسب کرد.

باغچلی در واکنش به پیروزی حزب عدالت و توسعه گفت: پیروزی اردوغان در ترکیه چیزی را عوض نمی کند چون ترکیه همیشه تلاش می کند به حیات خود ادامه دهد.

وی 13 سال سلطه حزب عدالت و توسعه در ترکیه را به ضرر این کشور ارزیابی کرد و گفت: تحت حاکمیت حزب اردوغان انواع فسادها اتفاق افتاده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه با کسب 49.5 درصد از آراء جای نخست را به خود اختصاص داده و حزب جمهوری‌خواه خلق با کسب 25.3 در رده بعدی قرار دارد. حزب دموکراتیک خلق هم با کسب 10.3 درصد در جایگاه چهارم قرار دارد.

شورای انتخابات ترکیه، روز یکشنبه، پس از آنکه رسانه‌های ترکیه از شمارش 99 درصد از آرا خبر دادند، اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور تا 12 روز آینده اعلام خواهد شد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام ترکیه، روز یکشنبه در حالی برگزار شد که حزب حاکم عدالت و توسعه، در انتخابات ماه ژوئن، برای اولین بار طی سال‌های گذشته اکثریت مطلق خود در پارلمان را از دست داد و در تشکیل دولت ناکام ماند.

کد N1012705

وبگردی