آفتاب

سفر اولاند به چین و کره‌جنوبی

سفر اولاند به چین و کره‌جنوبی

رئیس‌جمهوری فرانسه امید دارد که از سفر رسمی به چین برای ارتقای مذاکرات دشوار تغییرات آب و هوایی یک ماه پیش از کنفرانس سازمان ملل متحد در پاریس با هدف کاهش گرم شدن کره زمین استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین پرجمعیت‌ترین کشور و بزرگترین ساطع‌کننده گازهای گلخانه‌ای عامل گرم شدن آب و هوا در جهان، در آستانه کنفرانس پاریس وعده داده است تا تولید گازهای گلخانه‌ای را پیش از 2030 محدود کند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که قصد دارد تا با همکاری شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در کنفرانس تغییرات آب و هوایی به موفقیت دست یابد. وی تلاش دارد تا با تایید چین به مکانیزمی دست یابد که براساس آن کشورها در یک بازه زمانی مشخص انتشار گازهای گلخانه‌ای را محدود کنند.

یکی از مقام‌های دیپلماتیک فرانسه گفت، این مساله عامل موفقیت مذاکرات آب و هوای سازمان ملل متحد خواهد بود چرا که وعده‌های ملی کنونی برای رسیدن به هدف توقف افزایش دمای هوای جهانی به زیر دو درجه سلسیوس بین بازه عصر پیش از صنعت و پایان قرن حاضر کافی نخواهد بود.

به گفته این دیپلمات، چین "نقشی تعیین‌کننده" در نفوذ بر دیگر کشورهای در حال توسعه در خصوص این مساله دارد. فرانسه پیشنهاد به‌روز کردن اهداف تولید گازهای گلخانه‌ای را برای هر پنج سال یکبار دارد اما قوانین آن هنوز تبیین نشده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه با لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین دیدار می‌کند و قرار است درباره مسائل اقتصادی دوجانبه گفت و گوهایی صورت بگیرد. اولاند پس از آن برای سفری یک روزه به کره جنوبی می‌رود.

انتهای پیام

کد N1012351

وبگردی