آفتاب
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

اتحاد در جهان اسلام تنها با عمل به اسلام و قرآن امکان‌پذیر است

اتحاد در جهان اسلام تنها با عمل به اسلام و قرآن امکان‌پذیر است

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با جمعی از نخبگان جهان اسلام، راه قرآن را راه وحدت و برادری خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با مهمانان خارجی همایش امت واحده اسلامی، گفت: حضور نخبگان و علمای جهان اسلام در کشور، مایه خوشحالی و افتخار است.

وی افزود: باید زمینه‎ای را فراهم کنیم که در آن مسلمانان بتوانند در فعالیت‎ها و اهداف بزرگ اسلامی مشارکت کنند و این همکاری روز به روز هم بیشتر شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: دشمنان نمی‎خواهند که این وحدت شکل بگیرد زیرا می‏‌دانند که وحدت است که ما را به اهداف بزرگ خود در دنیا می‏‌رساند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم این مقاصد را یکی کنیم، باید در ابتدا همدیگر را بهتر بشناسیم و با دوستی و مودت این برادری را تقویت کنیم.

آیت‎الله صافی گلپایگانی بیان کرد: همه ما باید راهی که اسلام در مقابل ما قرارداده است را طی کنیم و از سختی‏‌های مسیر نهراسیم که قطعا نصرت الهی با ما خواهد بود.

وی گفت: اسلام دین وحدت و یکدلی است و زیبنده مسلمانان نیست که دشمنان ما تا این حد متحد ولی ما تا این حد از هم دور هستیم، وضعیت اسفبار مسلمانان مایه غم و اندوه ماست ولی تنها راه نجات، عمل به اسلام و پیام قرآن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: راه خدا و قرآن راه برادری و اتحاد در مقابل دشمنان است، با این راه است که از گزند فتنه‏‌های امروز عالم دور خواهیم شد.

انتهای پیام

کد N1012239

وبگردی