آفتاب

رییس اطلاعات ارتش اسراییل: برتری خود در جنگ تکنولوژیکی با ایران را از دست می‌دهیم

رییس اطلاعات ارتش اسراییل: برتری خود در جنگ تکنولوژیکی با ایران را از دست می‌دهیم

رییس اطلاعات ارتش اسراییل گفت: ایران و اسراییل درگیر جنگی تکنولوژیکی هستند و اسراییل در حال از دست دادن برتری کیفی خود در برابر جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه‌ی هاآرتص، هرزل هالوی، رییس اطلاعات ارتش اسراییل در سخنانی که هرگز از سوی مقامات بلند پایه ارتش مطرح نشده بود با اذعان به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های علمی افزود: پس از انقلاب سال 1979 تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان در ایران به بیست برابر افزایش یافته است اما در اسراییل این مقدار فقط سه و نیم برابر شده است.

او اضافه کرد: اگر شما از من بپرسید که آیا با ایران در 10 سال آینده جنگی خواهیم داشت؟ من جواب شگفت‌آوری به شما خواهم داد. ما در حال حاضر در حال جنگ با ایران هستیم.

رییس اطلاعات ارتش اسراییل با بیان این که با ایران جنگی تکنولوژیکی داریم، افزود: مهندسان ما در حال نبرد با مهندسان ایرانی هستند و این امروز بسیار با اهمیت شده است. در حال حاضر ما برتری‌هایی داریم اما ایران در حال نزدیک شدن به آن است.

وی اذعان کرد که پذیرش و عضویت در علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در ایران به شدت رشد کرده است.

ایران در سال‌های اخیر برخی از تسلیحات نظامی ساخت داخل شامل موشک‌های جدیدی که می‌تواند به اسراییل و فراتر از آن برسد با قدرت تخریبی بالا را به نمایش گذاشته است.

در ماه اکتبر ایران موشک بالستیک دوربرد جدیدی را آزمایش کرد که توانایی‌های ایران در تولید و توسعه موشک‌های دور برد را نشان می‌داد.

انتهای پیام

کد N1012110

وبگردی