آفتاب

انصارالله:تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن شکست خورده/عربستان مسئول مرگ سربازان اماراتی است

انصارالله:تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن شکست خورده/عربستان مسئول مرگ سربازان اماراتی است

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن با اعلام ادامه مبارزات این جنبش علیه تجاوزات خارجی تاکید کرد: کلیه توافق‌ها در جهت دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای توقف جنگ در یمن در هفت ماه گذشته، شکست خورده است.

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن با اعلام ادامه مبارزات این جنبش علیه تجاوزات خارجی تاکید کرد: کلیه توافق‌ها در جهت دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای توقف جنگ در یمن در هفت ماه گذشته، شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله یمن در پیامی طولانی که در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" منتشر کرد، نوشت: نه عبد ربه منصور هادی، (رئیس‌جمهوری مستعفی یمن) و نه رژیم آل سعود طرف‌های تصمیم گیرنده در اعلام جنگ یا توقف آن نیستند بلکه این جنگی که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان از آمریکا اعلام کرد تصمیم آمریکا و اسرائیل بود و این دو تصمیم‌گیرنده اصلی در اعلام جنگ و یا پایان آن هستند.

وی تاکید کرد: انصارالله تمام تلاش خود انجام داد و تمامی تفاهماتی را که قابل اجرا بود به کشورهای دشمن ارائه کرد تا تمامی بهانه‌های واهی که دشمن از انها برای توجیه ادامه جنگ استفاده می‌کرد، ساقط کرده‌ باشد.

این رهبر جنبش انصارالله با اشاره به اظهارات روز چهارشنبه وزرای خارجه فرانسه و عربستان درباره پایان قریب‌الوقوع عملیات "طوفان قاطع" در یمن گفت: تمامی این اظهارنظرها که در رسانه‌ها منتشر شده، چیزی جز فریب نیست و ائتلاف قصد دارد از این راه، در نبردهای میدانی موفقیت بیشتری کسب کند.

رئیس شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله افزود: کسانی که اینگونه سخن می‌گویند تنها تریبون آمریکایی‌ها هستند که توسط سیاستمداران کاخ سفید با هدف به دست آوردن زمان بیشتر و تبدیل یمن به میدانی برای القاعده و داعش مدیریت می‌شوند همانگونه که آمریکا در عراق و افغانستان و کشورهای بسیاری وارد شده و آن کشورها را به صحنه آشوب، کشتار، آدم‌کشی و تخریب تبدیل کرده است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از اسماعیل ولدالشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: ولد شیخ از سوی عربستان مورد قبول نیست و نقشی منفی در یمن دارد و جز با اشاره کشورهای عضو ائتلاف اقدامی نمی‌کند و تمامی امتیازاتی که ما در مسقط به آنها دادیم را در نظر نمی‌گیرد.

الصماد در ادامه از سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی انتقاد شدید کرد و گفت: این سازمان‌ها دم از حقوق بشر می‌زنند اما پای آنان در برابر نفت عربستان می‌لرزد و با توطئه در مقابل جنایات دشمن سکوت می‌کنند و حتی در راستای راضی نگه داشتن آمریکا و رژیم آل سعود، این جنگ را مشروع می‌دانند.

رئیس شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله عربستان را متهم کرد که عامل حمله به نیروهای اماراتی در اوایل ماه اکتبر جاری در عدن است.

وی گفت: به زودی ثابت می‌شود که این عربستان بود که شرکای خود را هدف قرار داده است ما مطمئن هستیم که مردم امارات نیز این موضوع را می‌دانند اما مجبور به ادامه جنگ هستند.

این رهبر انصارالله بر عزم انصارالله برای ادامه جنگ، به کارگیری تمامی توان خود و افزایش تلاش‌ها تاکید کرد وگفت: ما یا باید صبر کنیم و با تمام قدرت به جنگ با دشمن ادامه داده و کشور و فرزندانمان را از سلطه و خواری حفظ کنیم و یا تسلیم شده و به مرحله‌ای برسیم که چه صبر کنیم چه نکنیم برایمان یکی باشد و این همان فاجعه‌ای است که هیچ اقدامی فایده ندارد.

انتهای پیام

کد N1010616

وبگردی