آفتاب

مناقشه بر سر رویارویی آلمان با مهاجران

مناقشه بر سر رویارویی آلمان با مهاجران

معاون صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای گفت، مناقشه بر سر چگونگی رسیدگی به خیل عظیم مهاجران توانایی دولت را برای انجام اقدامی موثر در این باره به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و هورشت زیهوفر، رهبر حزب شریک ائتلاف حاکم در ایالت بایرن مکررا بر سر چگونگی رسیدگی به مساله 800 هزار تا یک میلیون مهاجری که قرار است در سال جاری میلادی وارد آلمان شوند، درگیری و مناقشه دارند.

مرکل به عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان از سیاست درهای باز در قبال پذیرش این مهاجران و آوارگان که اکثرا از خاورمیانه هستند، استقبال می‌کند اما زیهوفر مخالف این سیاست است و آن را عامل تخریب جامعه آلمان می‌داند.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان و رهبر سوسیال دموکرات‌ها در مصاحبه‌ای با مجله اشپیگل گفت، احزاب محافظه کار به صورت غیرمسئولانه عمل می‌کنند و برای مردم یک حس بی اعتمادی را به وجود می‌آورند که اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد: این چالشی بسیار بزرگ است که کشور با آن مواجه شده است و باید این مناقشات بر سر این مساله از بین برود در غیر اینصورت دولت برلین برای رویارویی با آن و حل مشکل ناتوان می‌ماند. هرچه قدر این مناقشات دامنه دار شوند، مردم بیشتری از سیاست‌های دولت روی برمی‌گردانند و زمینه برای پیشرفت رادیکال‌های راستگرا مهیاتر می‌شود.

زیهوفر قرار است روز شنبه با مرکل دیدار کند و درباره سیاستهای مهاجرپذیری دولت برلین با وی به گفت‌وگو بپردازد و سپس با زیگمار گابریل گفت‌وگویی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1009294

وبگردی