آفتاب

دیدار نمایندگان فرانسوی با رئیس پارلمان سوریه/تاکید بر نقش سوری‌ها در حل بحران

دیدار نمایندگان فرانسوی با رئیس پارلمان سوریه/تاکید بر نقش سوری‌ها در حل بحران

نمایندگان مخالف در پارلمان فرانسه در سفر به سوریه با رئیس پارلمان این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ژان فردریک پواسون، رئیس و تنها نماینده حزب مسیحی دموکرات فرانسه وابسته به حزب جمهوری‌خواهان این کشور که ریاست آن را نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق این کشور برعهده دارد، به همراه دو تن از نمایندگان پارلمان فرانسه که از مخالفان راست‌گرا هستند به دمشق رفتند و با محمد جهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه دیدار کردند.

پواسون پس از دیدار با اللحام به خبرنگاران گفت: بحران سوریه باید از طریق مذاکره با بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور که از سوی مردم انتخاب شده است، حل شود. این مساله‌ای است که ما با دولت فرانسه بر سر آن اختلاف داریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه تنها مردم سوریه سرنوشت رهبر آینده خود را تعیین می‌کنند، گفت: من پس از گفتگو با همتایانم در پارلمان سوریه فهمیدم که حضور نظامی روسیه در سوریه با حمایت ایران می‌تواند ثبات را در سوریه برقرار کند و موجب عقب نشینی تدریجی داعش شود.

اللحام نیز در پاسخ به سوال هیات فرانسوی درباره انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی گفت: دوره پارلمان کنونی سال آتی به پایان می‌رسد و باید انتخابات پارلمانی جدید برگزار شود.

سفر چهار تن از نمایندگان پارلمان فرانسه به سوریه در ماه مارس گذشته جنجال وسیعی در پاریس ایجاد کرد.

انتهای پیام

کد N1006924

وبگردی