آفتاب

پوتین: درآمد روسیه از فروش سلاح در سال 2015 از مرز 50 میلیارد دلار گذشت

پوتین: درآمد روسیه از فروش سلاح در سال 2015 از مرز 50 میلیارد دلار گذشت

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: سود روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری و درخواست خارجی از صنایع نظامی کشور طی سال جاری میلادی از مرز 50 میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست کمیته ویژه همکاری‌ نظامی و فنی روسیه با کشورهای خارجی اعلام کرد: روسیه در این زمینه به تمامی تعهدات خود پایبند است و صنایع نظامی روسیه از ابتدای ماه جاری میلادی 70 درصد درخواست خارجی را پاسخ داده و علت افزایس تقاضا برای صنایع نظامی روسیه افزایش میزان همکاری و هماهنگی بین شرکت‌های نظامی است.

پوتین افزود: روسیه به تقویت همکاری‌های خود در این زمینه با کشورهای خارجی ادامه می‌دهد و اکنون قیمت این درخواست‌ها از شرکت‌های روسی از 50 میلیارد دلار فراتر رفته است.

رئیس‌جمهور روسیه با هشدار نسبت به افزایش رقابت تسلیحاتی در بازارهای جهانی به ویژه رقابت غیرشفاف و غیرصادقانه، افزایش تولیدات کارخانجات اسلحه‌سازی این کشور در بازارهای منطقه‌ای را خواستار شد.

پوتین با اشاره به اینکه نهادهای صنایع جنگی و شرکت‌های روسی که در این زمینه فعال هستند در سال جاری میلادی با چالش رقابت غیرقانونی از سوی برخی کشورها و شرکت‌های غربی مواجه بودند، گفت: شرایط کار برای شرکت‌های روسیه در این فضای سیاسی دشوارتر شده است.

پوتین در راستای ارائه تولیدات بیشتر در بازارهای منطقه‌ای فعالیت بیشتر این نهادها و نیز حفظ جایگاه‌هایی که روسیه در طول این سال‌ها کسب کرده، را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N1005662

وبگردی