آفتاب

انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مردم سالاری دینی

انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مردم سالاری دینی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از مردم سالارترین نظام‌ها در جهان هستیم که تاکنون 36 انتخابات را پس از انقلاب تجربه کرده‌ایم گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مردم سالاری دینی در آینده است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایریان (ایسنا)، حمیدرضا کفاش در مراسم برگزاری هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در مدرسه شهیدان رامشه منطقه 2 تهران برگزار شد، با بیان اینکه در شوراهای دانش آموزی رویکردهای مختلفی در دوران مدرسه تجربه می‌شود، گفت: هم انتخاب کننده‌ها و هم انتخاب شونده‌ها هر دو در این فضای با نشاط حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر مادران همه فعالیت‌ها را به علاوه بازی کردن بچه‌ها در دوران کودکی جدی بگیرند هیچ مشکلی در بزرگسالی در جامعه نخواهیم داشت. به عنوان مثال دختر بچه‌ها در بازی‌هایشان سنبل‌های زندگی را به کار می‌گیرند و درس زندگی می‌آموزند. بازی تنها اسمش بازی است اما از حرکت‌های جدی، جدی‌تر است. در دوران‌های بعدی زندگی نیز حضور و مشارکت در سطح مدرسه بسیار جدی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر باور نکنیم که کودکان و نوجوانان ما دیگر بچه نیستند و بزرگ و فهیمند به هیچ جا نخواهیم رسید گفت: نوع نگاه مسئولان مدرسه به این فعالیت‌ها به خصوص شوراهای دانش آموزی اگر یک نگاه معمولی باشد رشد نخواهیم کرد.

کفاش ادامه داد: 36 هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کردیم که امام خمینی (ره)‌ آنها را باور کرده بود. امام (ره) جوان باور بود و به همین خاطر شاهد بودیم که سیزدهم آبان رقم خورد و جوانان بودند که با تسخیر لانه جاسوسی به نظام آبرو دادند و خونشان سنگفرش خیابان شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چه شده است ما نسل اولی‌ها امور را به جوانان واگذار نمی‌کنیم گفت: ما بزرگترها باید توجه کنیم اگر قرار باشد تحولی در جامعه رخ دهد باید به دست نوجوانان باشد.

وی در ادامه بر ضرورت بکارگیری اعضای شورای دانش آموزی در امور مدرسه پس از انتخابات تاکید کرد و گفت: موضوعات و مشکلات مدرسه محرمانه نیست و دانش آموزان شورا باید کمبودها، مشکلات و ظرفیت‌ها را بدانند تا بتوانند به بهبود وضعیت مدرسه کمک کنند.

کفاش با بیان اینکه تمام مراحل شورای دانش آموزی درس است گفت: در مرحله اول تاکید داریم اگر دانش آموزی احساس توانمندی می‌کند مسئولیت بپذیرد و کاندیدا شود. در مرحله دوم چگونگی تبلیغ کردن و مطرح کردن خود را می‌آموزیم. مطرح کردن خود به معنای خراب کردن دیگری نیست و کاندیدای شورای دانش آموزی باید در شعارهایش راست گویی داشته باشد. آینده کشور از دل همین انتخابات دانش آموزی رقم می‌خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما مردم سالار ترین نظام در جهانیم که تا کنون 36 انتخابات را پس از انقلاب تجربه کرده‌ایم. انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مردم سالاری دینی در آینده است. شوراهای دانش آموزی رکن مشارکت در مدرسه‌اند و باید نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام

کد N1005508

وبگردی