آفتاب
احمد شهید:

توافق هسته ای فرصتی برای بهبود حقوق بشر در ایران است

توافق هسته ای فرصتی برای بهبود حقوق بشر در ایران است

نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر مدعی شده کشورهای غربی باید همانند برنامه هسته ای درباره حقوق بشر نیز به ایران فشار وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، احمد شهید نماینده ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر با اشاره به تصویب برجام و توافق هسته ای گفته است که باید از این توافق برای اجرای حقوق بشر در ایران استفاده کرد.

وی با فضاسازی علیه ایران اعلام کرد این کشور باید در زمینه مذاکرات حقوق بشر مثل مسئله هسته ای انعطاف پذیر باشد و به قوانین بین المللی احترام گذارد.

شهید از کشورهای عضو شورای امنیت خواسته است به ایران درباره رعایت حقوق بشر فشار وارد کنند. شهیر ادعا می کند ایران قوانین حقوق بشر بین المللی را به طور کامل رعایت نمی کند.

احمد شهید قرار است چند روز دیگر گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران تسلیم سازمان ملل کند. وی می گوید وضعیت حقوق بشر درایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

این نماینده سازمان ملل امیدوار است ایران مثل پرونده هسته ای درباره این موضوع نیز با قوانین بین المللی سازگار شود. به ادعای وی ایران اولین بار نسبت به این گزارش واکنش نشان داده است.

احمد شهید با اشاره به احتمال بهبود اوضاع اقتصادی در پی لغو تحریم ها گفت: توافق هسته ای امضا شده، فرصتی در زمینه حقوق بشر فراهم می کند. اما باید به فشارها ادامه داد تا کشور بهتر اقدام کند. 

کد N1004872

وبگردی