آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام؛

نماینده اسفراین: اجرای برجام نیازمند اتحاد همه دولتمردان است

نماینده اسفراین: اجرای برجام نیازمند اتحاد همه دولتمردان است

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: در نامه معظم له به نوعی نشان داده می شود که باید در اجرای برجام همه با یکدیگر متحد شده و از طرح مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود.

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌شمالی،اظهار کرد: براساس نامه رهبری به رییس جمهور باید برجام به بهترین شکل و با دفاع از مصالح کشور اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه با همدلی و همزبانی باید منافع کشور حفظ شود،افزود: باید آثار برجام در اقتصاد دیده شود البته نه اینکه در حوزه اقصاد متکی به خارج از کشور شویم بلکه سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

قوامی ادامه داد: در صورت عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پس از برجام، شرایط سخت چهار ساله گذشته تکرار خواهد شد که بدین ترتیب باید از ظرفیت های داخلی برای تولید استفاده شود.

وی با تاکید بر جداسازی سرنوشت بودجه از نفت، تاکید کرد: باید پس از برجام از خام فروشی در حوزه های مختلف جلوگیری شده و به نحوی با برنامه ریزی مدون اقتصاد را متکی بر مالیات کرد.

قوامی ادامه داد: به منظور اتکای اقتصاد بر مالیات باید فضای کسب و کار توسط دولت مساعد شده و کارآفرینان فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه پس از برجام باید ورود کالاهای مصرفی مدیریت شود، بیان کرد: شفافیت در اقتصاد و کاهش وابستگی اقتصاد ایران به صادرات نیز پس از برجام مهم است.

قوامی در خصوص نظارت بر عملکرد 1+5 پس از برجام،یادآورشد: باتوجه به اینکه حفظ مصالح نظام در اولویت قرار دارد، رییس جمهور نیز متناسب با هر زمان ابزارهایی برای نظارت و اعلام نظر دارد.

انتهای پیام

کد N1003094

وبگردی