آفتاب

نقوی حسینی: اعمال هر تحریمی را نقض برجام می‌دانیم

نقوی حسینی: اعمال هر تحریمی را نقض برجام می‌دانیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با فصل‌الخطاب خواندن الزامات 9‌گانه رهبری در اجرای برجام تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اعمال هر تحریمی را نقض برجام می‌داند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ابلاغ مقام معظم رهبری فصل‌ا لخطاب ما در حوزه اجرای برجام است و همانطور که ایشان صریح و روشن تذکر داده‌اند، هر نوع تحریم به هر بهانه‌ای ناقض برجام است.

وی با بیان اینکه گروه 1+5 و مقامات ارشد این کشورها پیش از این اعلام کرده بودند که قطعنامه، برجام نیست، افزود: بنابراین نقض قطعنامه هم نقض برجام محسوب نمی‌شود و راهی برای برقرار کردن تحریم جدید علیه یاران نه به لحاظ اجرای برجام و نه به لحاظ نقض برجام وجود ندارد و قطعاً مقامات غربی هم به این موضوع توجه دارند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هر نوع برقراری تحریم را نقض برجام می‌داند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نامه‌شان 9 موضوع را مورد تأکید قرار داده‌اند که همه آنها خطوط قرمز مقام معظم رهبری در برجام بوده و هست و مقامات وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و نهادهایی که در اجرای برجام نقش دارند باید این موارد را مو به مو مدنظر قرار دهند و اجازه ندهند نادیده گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که دقت مقامات کشور در اجرای برجام و الزامات 9‌گانه اعلامی از سوی رهبری می‌تواند موجب اجرای موفقیت‌آمیز برجام و تأمین منافع ملی شود.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مجریان برجام در کشورمان این است که به جای پرداختن به مسایل سیاسی و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع توجهشان را به اجرای فرامین رهبری در زمینه اجرای برجام معطوف کنند چرا که در این‌صورت قطعاً منافع ملی کشور تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1002510

وبگردی