آفتاب

خرسند: مداحان و مبلغان به دغدغه‌های مراجع توجه کنند

خرسند: مداحان و مبلغان به دغدغه‌های مراجع توجه کنند

یک عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید به تریبونی برای تبلیغات انتخابات تبدیل شود.

یک عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید به تریبونی برای تبلیغات انتخابات تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به این‌که «دغدغه مراجع درباره جناحی شدن مراسم عزاداری امام حسین (ع) به حق و به‌جاست» اظهار کرد: همه مبلغان و مداحان باید به این دغدغه‌ها توجه کنند.

وی همچنین اظهار کرد: بیان مسائل جناحی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شایسته نیست. البته بعضی افراد هم تلاش می‌کنند کارکرد سیاسی نهضت امام حسین (ع) را زیر سوال ببرند، در حالی که نهضت امام حسین (ع) یک اقدام سیاسی و در جهت مبارزه با طاغوت، اصلاح دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر و عدالت طلبی بود و در مجالس عزاداری باید این مفاهیم ترویج داده شود. من معتقدم عزاداری امام حسین (ع) یک حرکت سیاسی است.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به این‌که «افراط و تفریط در مراسم عزاداری امام حسین شایسته نیست» خاطرنشان کرد: نباید مراسم عزاداری امام حسین (ع) به تریبون جناحی تبدیل شود و از سویی در این مراسم فلسفه قیام امام حسین (ع) هم نباید زیر سوال رود.

خرسند در ادامه افزود:‌ جریا‌ن‌های سیاسی باید اقدامات خود را با نهضت امام حسین (ع) بسنجند و ببیند تا چه حد با این نهضت هماهنگ هستند. نباید جریان‌های سیاسی هم از امام حسین (ع) دم بزنند اما در عمل با نهضت امام حسین (ع) و ولایت و امامت مقابله کنند.

وی همچنین با بیان این‌که «نباید مجالس عزاداری محل تبلیغات انتخابات شوند» خاطرنشان کرد: محکوم کردن شمر و یزید 1400 سال پیش دردی از ما دوا نمی‌کند. ما باید شمر و یزید زمان را بشناسیم. در این مجالس شاخص‌ها باید مطرح شده و مشخصات جریان‌های انحرافی و فتنه انگیزی‌ها بیان شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم که مجالس امام حسین (ع) به محل موضع گیری جناحی تبدیل شده است و فقط در برخی مجالس این اتفاق می‌افتد. به هر حال جناحی کردن مراسم عزاداری امام حسین (ع) و همچنین مطرح نکردن ابعاد سیاسی نهضت امام حسین (ع) اقدام نادرستی است، متاسفانه برخی در مجالس امام حسین (ع) استکبارستیزی امام حسین (ع) را زیر سوال می‌برند.

انتهای پیام

کد N1001385

وبگردی