آفتاب
فدریکا موگرینی:

ایران می تواند بخشی از راه حل سوریه باشد

ایران می تواند بخشی از راه حل سوریه باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مذاکرات اخیر خود با هیئت ایرانی تاکید کرد این کشور می تواند بخشی از راه حل سیاسی بحران سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، موگرینی گفت که در حاشیه نشست پایتخت اتریش یا سرگئی لاوروف و جان کری وزیران خارجه روسیه و آمریکا گفت و گو کرده است. وی بر ضرورت مشارکت تمام طرف های ذی ربط و تاثیرگذار بین المللی و منطقه ای در روند سیاسی سوریه تاکید کرد.

در همین راستا موگرینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ایران بخشی از روند حل و فصل سیاسی در سوریه باشد، گفت: اخیرا گفت و گوهایی را با هیئت بلند پایه ایرانی داشتیم و کانالی برای گفت و گو داریم. 

موگرینی تاکید کرد: به اعتقاد من ایران می تواند بخشی از راه حل باشد. وی بعد از نشست چارجانبه خاورمیانه در وین، فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را به توقف خشونت ها و خویشتنداری فراخواند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن نشست چهارجانبه خاورمیانه، افزود: زمانی که منطقه شاهد تنش و خشونت است دعوت به آرام سازی اوضاع و تشویق رهبران به اجتناب از اظهاراتی که مکن است باعث شعله ور تر شدن منطقه شود، ضروری است.

موگرینی گفت: شرکت کنندگان در نشست چهاجانبه (روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) به زودی به منطقه سفر خواهند کرد تا با تعامل مستقیم با طرف های نزاع به یک راه حل معین در این زمینه دست یابند.

 

 

 

کد N1001330

وبگردی