آفتاب

درخواست آمریکا از عربستان برای احترام به قوانین حقوق‌بشر

درخواست آمریکا از عربستان برای احترام به قوانین حقوق‌بشر

وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به صدور حکم زندان برای شماری از مدافعین حقوق بشر در عربستان، مقامات ریاض را به احترام به قوانین حقوق‌بشری فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی درباره اقدام اخیر مقامات آل سعود مبنی بر صدور حکم حبس برای فعالان حقوق‌بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: ما درباره احکام حبس 8 و 10 سال زندان که اخیرا مقامات قضایی عربستان علیه تعداد زیادی از اعضای جمعیت‌های مدافع حقوق مدنی و سیاسی صادر کرده‌اند نگران هستیم.

تونر در این سخنان گفت: احکام صادر شده علیه مدافعان حقوق بشر عربستانی به اتهاماتی از جمله عضویت در سازمان‌های دفاع از حقوق بشر که منتقد دولت هستند، صادر شده است.

این مسئول آمریکایی در پایان دولت عربستان را به احترام به قوانین حقوق بشر و حق آزادی بیان برای شهروندان این کشور فراخواند.

این درحالی است که عربستان که در مسائل مختلفی از جمله آزادی زنان، اقلیت‌ها و دگراندیشان بدترین آمارهای نقض حقوق بشر را دارد، به تازگی به ریاست یک پنل مستقل در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده که وظیفه تحقیق و آموزش در مسائل حقوق بشری و تعیین برخی مسئولان ناظر بر حقوق بشر در سطح جهان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

کد N1000213

وبگردی