آفتاب

عباس به زودی در سازمان ملل سخنرانی‌ می‌کند

عباس به زودی در سازمان ملل سخنرانی‌ می‌کند

سازمان ملل اعلام کرد: در نشست ویژه حقوق بشر که چهارشنبه آتی برگزار خواهد شد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخنرانی خواهد کرد. همزمان عباس بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران‌های منطقه از طریق گفتگو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، میکلی زاکیو، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه آتی (28 اکتبر) در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که به بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه اختصاص دارد، سخنرانی خواهد کرد.

زاکیو با اشاره به اینکه در سال 2007 نیز نشست مشابهی برگزار شد، اظهار داشت: قرار است شوای حقوق بشر سازمان ملل در تاریخ 28 اکتبر، نشست یک ساعته ویژه‌ای با هدف بررسی اوضاع منطقه برگزار کند که در آن عباس نیز سخنرانی خواهد کرد.

بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر با هدف آرام کردن تنش‌ها و درگیری‌ها میان دو طرف در سفری دو روزه از سرزمین‌های اشغالی و فلسطین بازدید می‌کند.

عباس در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور رئیس جمهور لیتوانی در رام الله با اشاره به اینکه فلسطینیان در شرایط بسیار سخت و غیرقابل تحملی به سر می‌برند، بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی و گفتگو برای حل بحران‌های موجود در خاورمیانه و نیز انجام هر گونه تلاشی برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش جنایات اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها، لجبازی دولت تل‌آویو و نبود هیچ‌گونه افق سیاسی باعث می‌شود جوانان ما احساس ناامیدی، شکست و فشار کنند.

رئیس جمهور لیتوانی در ادامه بر آمادگی این کشور برای تقویت روابط دو جانبه و حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای و ساخت نهادهای دولتی فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N999487

وبگردی