آفتاب

روسیه از ورود گسترده مزدوران خارجی به استان ادلب سوریه خبر داد

روسیه از ورود گسترده مزدوران خارجی به استان ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اطلاعات به دست آمده از عملیات‌های شناسایی در سوریه نشان می‌دهد که تعداد زیادی مزدور خارجی در حال ورود به استان ادلب این کشور هستند تا در کنار دیگر تروریست‌ها علیه دولت سوریه بجنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه در وب‌ سایت این وزارتخانه اعلام کرد: سردسته‌های گروه‌های تروریستی به دنبال جبران تلفاتی هستند که در جنگ علیه سربازان سوریه یا در نتیجه فرار شبه‌نظامیان از خط مقدم متحمل شده‌اند. اطلاعات به دست آمده در سوریه نشان‌ می‌دهند که تعداد زیادی از مزدوران خارجی در حال ورود به استان ادلب هستند.

استان ادلب در شمال سوریه نزدیک به هفت ماه است که به اشغال گروه‌ تندرو موسوم به "جیش الفتح" درآمده که رهبری آن را جبهه النصره بر عهده دارد. ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه اخیرا عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری این استان آغاز کرده است.

همزمان ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد، تروریست‌هایی که از شهر شیخ مسکین در استان درعا واقع در جنوب سوریه دفاع می‌کنند دچار کمبود نیرو و مهمات شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز تصریح کرد: تروریست‌های حاضر در شیخ مسکین در سه روز حتی چیزی برای خوردن نداشته‌اند. مردم محلی از هرگونه همکاری با شبه‌نظامیان امتناع کرده و از کمک به آنها خودداری می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شبه‌نظامیان از تلفات سنگینی که متحمل شدند، سرخورده هستند. اکنون موارد فرار تروریستها از خط مقدم بسیار معمول شده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های این کشور در 24 ساعت گذشته اقدام به اجرای 55 ماموریت پروازی و هدف قرار دادن 60 هدف متعلق به تروریست‌ها کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N999117

وبگردی