آفتاب

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک جنگنده F۴/ هوانیروز به اهداف خود دست یافت

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک جنگنده F۴/ هوانیروز به اهداف خود دست یافت

ایلنا نوشت: در مرحله پایانی رزمایش محرم، یک فروند جنگنده بمب افکن اف ۴ (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون کند.

در مرحله پایانی رزمایش محرم، با شلیک موشک‌های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه‌های بومی «مرصاد» اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند که سامانه‌های مرصاد پس از انجام شلیک با توجه به شناسایی مکان استقرار خود در کمترین زمان ممکن عملیات جابجایی سریع را تمرین کردند.

همچنین یک فروند جنگنده بمب‌افکن اف ۴ (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

انجام عملیات رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی با استفاده از رادارهای پیشرفته و بومی قرارگاه پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی تحت نظر شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی؛ از دیگر بخش‌های تعبیه شده در این مرحله از رزمایش است.

همچنین در این مرحله از رزمایش از پرنده‌های فوق سبک و پهپادهای نهاجا نیز در راستای شناسایی و انهدام اهداف شبیه سازی شده در حجم گسترده‌ای استفاده شد.

گفتنی است، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دو روز انجام عملیات‌های پیچیده و متعدد زمینی، هوایی و پدافندی با دستیابی به تمامی اهداف رزمایش، شناسایی نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربه به کارکنان جوان، بهره گیری از تازه‌ترین و علمی‌ترین فنون تاکتیکی و رزمی روز دنیا و با نظارت کار‌شناسان مجرب ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت پایان یافت.

امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز با اشاره به اینکه رزمایش محرم برای نیروی زمینی به‌عنوان یک رزمایش واکنش سریع تعریف شده است، اظهار داشت: از صبح امروز و همزمان با آغاز رسمی رزمایش، اقداماتی از قبیل شناسایی، فرماندهی و کنترل، اجرای آتش پشتیبانی سبک و سنگین و هلی‌برن نیروهای رزمنده توسط هوانیروز انجام شد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد پایگاه رزمی کرمانشاه در رزمایش محرم افزود: در این رزمایش نیروهای جوان ما توانستند به نحو مطلوبی به اهداف مورد نظر دست یابند.

2727

کد N996600

وبگردی