آفتاب
گروسی تاکید کرد

ضرورت پرداخت مطالبات پیمانکاران در بسته اقتصادی دولت

ضرورت پرداخت مطالبات پیمانکاران در بسته اقتصادی دولت

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر این که بسته دولت برای خروج از رکود در صورت اجرایی شدن می‌تواند راهگشا باشد گفت: این بسته همچون بسیاری از قوانین دیگر نباید معطل اجرا بماند از این رو قطعا با اجرایی شدن آن و وجود نظارت کافی شاهد گشایشی در خروج کشور از رکود خواهیم بود.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: مجلس در اردیبهشت ماه سال جاری قانون حمایت از تولید و ارتقاء نظام مالی کشور را به تصویب رساند که این قانون راهکاری برای رونق گرفتن تولید به شمار می‌آید که اگر دولت در کنار بسته این قانون را به نحو شایسته‌ای اجرایی کند می‌توان شاهد ارتقاء تولید و به دنبال آن کاهش رکود و افزایش رونق اقتصادی باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اجرای قانون مصوب مجلس ، به قوانین دیگر مصوب مجلس همچون قانون حمایت از کسب و کار و حمایت از تولید اشاره و اظهار کرد: در قانون استفاده از حداکثر توان داخلی بر لزوم جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری و استفاده از تولیدات داخلی تاکید شده است که قطعا بسته پیشنهادی دولت نیز باید در راستای این قوانین باشد.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا به عنوان یکی از راهکارهای خروج کشور از رکود گفت: در حال حاضر بیش از 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که جلوگیری از ورود این حجم از کالای قاچاق می‌تواند راهگشایی برای اقتصاد باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن به بخشی از بسته پیشنهادی دولت همچون ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشاره و اظهار کرد:‌ یکی از راههای حمایت از تولید ملی ارائه تسهیلات خریدار جهت خرید کالای داخلی است که از جمله آن دادن تسهیلات خرید خودرو می‌باشد. قطعا دادن این تسهیلات می تواند مردم را برای استفاده از کالاهای تولید داخل و به دنبال آن حمایت از تولید داخل ترغیب کند چون امروز خریداران توان مالی کافی برای خرید کالا ندارند.

گروسی با اشاره به بخش دیگری از بسته دولت درمورد تسویه بدهی دولت به پیمانکاران گفت: باید دولت از طریقی مطالبات پیمانکاران را پرداخت می‌کرد تا با حمایت از آنها شاهد سرمایه گذاری مجدد در کشور باشیم قطعا در نظر گرفتن شیوه‌ای برای پرداخت مطالبات پیمانکاران آنها را مجددا ترغیب می‌کند و کارهای جدیدی را شروع کرده و به دنبال آن مشکلاتی را حل می‌کند. برهمین اساس دولت باید حداقل از طریق اوراق مشارکت مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند که این گام خوبی برای حمایت از کارهای عمرانی است.

گروسی با تاکید بر اینکه بسته حمایتی باید تمامی ابعاد اقتصادی کشور جهت خروج از رکود را پوشش دهد گفت: دولت باید در کنار بسته ارائه شده نسبت به اجرای قوانین مصوب مجلس نیز اهتمام کافی داشته باشد. امیدواریم این بسته نیز همچون قوانین گذشته معطل اجرا نماند که در غیر این صورت شاهد توفیقاتی در عرصه‌ی اقتصادی نخواهیم بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نظارت کافی بر اجرای بسته پیشنهادی دولت از سوی دستگاههای مربوطه وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N995176

وبگردی