آفتاب

سامانه فکور وارد مدار عملیاتی شد

سامانه فکور وارد مدار عملیاتی شد

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در رزمایش محرم گفت: امروز برای اولین بار سامانه فکور وارد مدار عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرسرتیپ مسعود مقدس خاطرنشان کرد: پدافند هوایی یکی از اصیل‌ترین ارکان رزمایش محرم است که با همکاری با نیروی هوایی از نیروی زمینی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این پدافند هوایی یک رزمایش تخصصی نیز با نام مدافعان آسمان ولایت 6 را اجرا می‌کند.

وی در ادامه افزود: سامانه فکور که امروز در مدار عملیاتی قرار می‌گیرد توسط متخصصان پدافند هوایی و با همکاری وزارت دفاع ساخته شده و بومی است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه یک مرکز فرماندهی هوشمند است، افزود: این سامانه به راحتی مستقر شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارتباطات خود را با مرکز تصمیم‌ساز متصل می‌کند و صحنه نبرد را به مرکز فرماندهی و کنترل مخابره می‌کند.

سرتیپ مقدس همچنین افزود: این سامانه می‌تواند اطلاعات پهپادهای مخابراتی و شناسایی را دریافت کرده و به مرکز فرماندهی ارسال کند.

به گزارش ایسنا، با ورود این سامانه به قرارگاه پدافند هوایی عملا هوشمندسازی شبکه فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی تحقق می‌یابد. این سامانه قابلیت‌های مختلفی از جمله قابلیت دفاع در مقابل جنگ های نوین و جنگ‌های الکترونیکی و شیمیایی، قابلیت اعلام خطر و خبر، قابلیت بهره‌برداری از شبکه‌های پرظرفیت ماکروویو اختصاصی، قابلیت تحرک بالا و جابجایی و استقرار در مناطق صعب‌العبور را داشته و می‌تواند عوامل دفاعی موشکی و توپخانه‌ای را با استفاده از روش‌های ابداعی و خاص منطبق بر جغرافیا و اصول دفاعی کشور، هدایت کامل کند.

این سامانه مجهز به تور استرار چندمنظوره، سامانه اعلام حریق، سامانه ویدئو کنفرانس و سامانه حفاظت پیرامونی مجهز به دید در شب است.

بهره‌برداری از ارتباطات امن با استفاده از تجهیزات ارتباطی ضدجنگ الکترونیکی، رمزکننده‌های شبکه و خطوط تلفنی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

انتهای پیام

کد N994822

وبگردی