آفتاب
استاندار خوزستان:

برگزاری همایش تامین پایدار شعارگونه و سطحی نباشد

برگزاری همایش تامین پایدار شعارگونه و سطحی نباشد

استاندار خوزستان گفت: در برگزاری همایش ملی تامین پایدار و امنیت انرژی باید طوری عمل شود که از شکل شعارگونه و سطحی پرهیز کنیم تا همایش بازخورد عملیاتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در جلسه هماهنگی این همایش که امروز، 26 مهر در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر فردی در ساختار پدافند غیرعامل و عامل باید دارای حس همراه با مسئولیت باشد، اگر این حس در شخص به وجود نیاید موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: به طور کلی ما باید از درون سازمان و تشکیلات، همه تاسیسات و داشته‌های خود را چه در ذخایر زمینی و چه زیرزمینی پدافند غیرعامل به کار ببریم و این موضوع در پدافند غیرعامل به هر شکلی ایجاد شد، احساس تعلق خاطر را به دنبال دارد.

مقتدایی تصریح کرد: درباره احساس تعلق خاطر در مجموعه‌های مختلف بارها تاکید کرده‌ام زیرا تعلق خاطر در یک مجموعه امنیت، آرامش، پویایی و خلاقیت را به‌دنبال خواهد داشت و در غیر این صورت دود تبعات منفی آن به چشم مردم می‌رود.

وی عنوان کرد: ایجاد رضایتمندی در هسته یک سازمان، امنیت درون سازمان را ایجاد می‌کند. عملکرد بخش بیرونی سازمان نیز در امنیت درون بی‌تاثیر نیست، زیرا عده‌ای با انجام کارهای مخرب، امنیت درونی را به هم می‌ریزند که باز هم تعلق خاطر درونی می‌تواند با تخریب‌های علیه سازمان مقابله کند. حلقه تکمیل کننده تعلق خاطر در یک مجموعه، آموزش تخصصی درون سازمانی و آموزش همگانی برون سازمانی است و این پیوندها است که زمینه همبستگی و تعلق خاطر را فراهم می‌کند و در نهایت امنیت و آرامش را به‌وجود می‌آورد.

مقتدایی با تاکید بر حضور وزیر کشور، نیرو و نفت در همایش تامین پایدار و امنیت انرژی خاطرنشان کرد: بازخورد عملیاتی این همایش زمانی محقق می‌شود که مسئولین ارشد کشوری با حضور در همایش، وظایف خود را نسبت به این استان بدانند و با حضور خود و سخنرانی، قطعنامه صادر کنند.

وی با اشاره به مشکلات گسترده در خوزستان اظهار کرد: مشکلات زیادی در استان وجود دارد که به دست مسئولین ارشد کشوری متولی بخش انرژی حل می‌شود و ایرادات زیادی در زیر مجموعه‌های انرژی در کشور وجود دارد؛ به طور نمونه شرکتی شدن زیرمجموعه‌های وزارت نیرو جز مشکل، هیچ نتایج دیگری را به دنبال نداشته است.

مقتدایی بیان کرد: به طور نمونه برای دریافت اعتبارات برای شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، دولت مخالفت می‌کند زیرا شرکتی شدن به معنای درآمد هزینه‌ای کار کردن است؛ تا پیش از تفکیک زیرمجموعه‌های انرژی در استان‌ها تمام مشکلات به دست یک مدیر حل می‌شد اما اکنون تعدد شرکت‌ها همراه با اختیارات صفر بوده و فقط زمینه مشکل و بحث را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان با ظرفیت‌های اقتصادی فراوان از جمله 25 واحد پتروشیمی، 7 بندر تجاری، 7 شرکت توسعه نیشکر و دیگر ظرفیت‌ها، 80 درصد درآمد کشور را تامین می‌کند اما متاسفانه معاون اقتصادی ندارد و در این زمینه با استان‌های دیگری که حتی اندازه اهواز هم نیست، مقایسه می‌شود و اینکار یعنی حرکت ضد پدافند غیرعامل. باید در هر استانی با توجه به ظرفیت خود باید معاونت‌های مربوطه آن تعریف شود؛ به طور نمونه در استان فارس به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری، معاونت گردشگری در این استان وجود دارد و در خوزستان نیز به دلیل اقتصادی بودن باید معاونت اقتصادی داشته باشیم.

استاندار خوزستان افزود: ساماندهی بازارچه‌های مرزی و احداث بازارچه‌های جدید و ساخت جاده‌های منتهی به مرزها به منظور توانمندسازی مرزنشینان انجام شده است و این کار، ابتکار عملی در جهت توسعه اشتغال و ایجاد امنیت در یک استان مرزی است؛ تعریف دولت از استان‌ها نباید یکی باشد و به‌دلیل متفاوت بودن ظرفیت‌ها، یک نسخه واحد برای همه استان‌ها پیچانده نشود.

انتهای پیام

کد N994393

وبگردی