آفتاب
نیچروان بارزانی در دیدار ظریف:

همه طیفهای عراقی در مقابله با افراط گرایی جدی هستند

همه طیفهای عراقی در مقابله با افراط گرایی جدی هستند

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: همه طیف های عراقی با اراده ای جدی در صدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق بسر می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه مسائل عراق و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند پیشرفت همکاریهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: همه تلاشهای دوستان ایرانی در دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع موانع، همه گامهای لازم را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات فیمابین برخواهند داشت.

وی با اشاره به ارزیابی های مسئولین بخشهای اقتصادی و تجاری در عرصه های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری نمود که با اهتمام بیشتر مقامات عراقی، زمینه های پیشرفت توافقات حاصله تسهیل گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان ساخت که همه اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هرچه بیشتر، زمینه های آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش آزاد گردد و حاکمیت دولت مرکزی بر آن استوار گردد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق هم اظهار داشت: خرسندیم که با به نتیجه رسیدن تلاشهای وزیر امور خارجه ایران و با تحقق توافق برجام، زمینه های گشایش اقتصادی بیشتری در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق متبلور خواهد گردید.

وی این تلاشها را تبریک گفت و اظهار داشت: همه طیف های عراقی با اراده ای جدی در صدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق بسر می برند.

کد N993363

وبگردی