آفتاب

سفیر روسیه در ترکیه: به کردهای سوری سلاح نمی‌دهیم

سفیر روسیه در ترکیه: به کردهای سوری سلاح نمی‌دهیم

سفیر مسکو در آنکارا که پیش‌تر به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شده بود، گفت که در دیدارش با مقام‌های ترک درباره دادن تسلیحات توسط کشورش به کردهای سوریه حرفی به میان نیامده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این دستگاه دیپلماسی ترکیه اعلام کرده بود که سفرای آمریکا و روسیه در این کشور را فراخوانده است.

آندری کارلوف، سفیر مسکو در آنکارا با تأیید این که به وزارت امور خارجه ترکیه رفته است، گفت که در جریان دیدار با مقام‌های ترکیه درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مساله کردهای سوریه موضوعی بود که به آن پرداخته شد و آنکارا نسبت به روابط بالقوه روسیه با حزب دموکراتیک خلق ترکیه ابراز نگرانی کرد.

پیش از این احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه نسبت به اقدامات واشنگتن و مسکو برای ارائه کمک‌های نظامی به کردهای سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته بود که هیچ تضمینی وجود ندارد که سلاح‌های ارائه شده به کردهای سوریه به دست اعضای پ.ک.ک نیافتد.

سفیر روسیه در ترکیه اظهار کرد، تعاملات بین‌المللی کشورش هرگز با هدف ضربه زدن به منافع کشورهای دیگر نبوده و در همین راستا مسکو به هیچ عنوان تهدیدی برای منافع ترکیه ایجاد نخواهد کرد.

کارلوف خاطرنشان کرد: مساله ارائه تجهیزات نظامی روسیه به حزب دموکراتیک خلق در دیدار ما مطرح نشد زیرا ما هیچ تسلیحاتی به کردهای سوریه نمی‌دهیم. ما در جلسه‌ای که داشتیم تنها درباره تعاملات سیاسی با کردها گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام

کد N993260

وبگردی