آفتاب
معاون حقوقی رئیس جمهور:

«فساد» ناشی از وجود منفذهایی برای دور زدن قانون است

«فساد» ناشی از وجود منفذهایی برای دور زدن قانون است

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه بخواهیم یا نخواهیم اکنون شاهد برخی فسادها در کشور هستیم، گفت: بروز این گونه فسادها در جامعه ناشی از عدم اجرای قانون و منفذهایی است که برای دور زدن قانون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، الهام امین‌زاده 25 مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری را یک استان نمونه و زبان‌زد در سطح کشور دانست.

وی پیگیری مسائل حقوقی و بررسی مشکلات و چالش‌های این حوزه از نزدیک را هدف از سفر به استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مرکز کار حقوقی زیادی هم صورت بگیرد اما نسبت به وضعیت حقوقی استان‌ها مطالعه دقیق وجود نداشته باشد، به طور قطع کارآمدی نظام که هدف اصلی تمام دستگاهها و نهادها است، محقق نخواهد شد.

امین‌زاده با اشاره به ارتباط مستقیم مباحث حقوقی با سیستم اداری کشور، نقش ائمه جمعه در نهادینه‌‎سازی فرهنگ احترام به حقوق یکدیگر در جامعه، پرهیز از قانون‌گریزی و دقت دستگاه نسبت به چگونگی هزینه بیت‎المال را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه بخواهیم یا نخواهیم اکنون شاهد برخی فسادها در کشور هستیم، افزود: بروز این گونه فسادها در جامعه ناشی از عدم اجرای قانون و منفذهایی است که برای دور زدن قانون وجود دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ساده‎سازی قوانین و اطلاع رسانی به روز این قوانین را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت برای جلوگیری از بروز فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر یک قانون چه در دولت و چه در مجلس به تصویب برسد اما به اطلاع مردم نرسد و تنها یک عده افراد خاص از آن مطلع باشند، این امر خود به یک رانت تبدیل می‌شود و در نهایت فسادآور خواهد شد.

وی از ایجاد یک سامانه اطلاع رسانی قوانین به مردم در معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: این سامانه تمام قوانینی را که به روز تصویب می‌شود به صورت یک پست الکترونیکی یا email به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

امین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار قانون در کشور وجود دارد، افزود: این تعداد قانون در طول 100 سال گذشته به تصویب رسیده است که بسیار از آنان به اطلاع مردم نرسیده و مردم از آنان بی‌اطلاع هستند.

وی بهره‎مند شدن از نظام حقوقی را حق مردم دانست و گفت: متأسفانه مردم از بسیاری از ابعاد حقوقی که حق‌شان هست بی‌اطلاع هستند و این معاونت یکی از اولویت‌های کاری خود را اطلاع رسانی قوانین و حقوق به مردم قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا

خبرنگار: 33

انتهای پیام

کد N992740

وبگردی