آفتاب

رکورد جدید در فیلیپین با ثبت‌نام 130 کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری

رکورد جدید در فیلیپین با ثبت‌نام 130 کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری

مقام‌های انتخاباتی فیلیپین اعلام کردند، 130 فیلیپنی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در رقابت انتخابات سراسری سال آینده این کشور ثبت نام کرده اند که این یک رکورد جدید محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های فیلیپینی اعلام کردند، از جمله کاندیداهای عجیب و غریب ریاست جمهوری که تا پیش از ضرب الاجل روز جمعه اقدام به ثبت کاندیداتوری خود کردند، یک مرد که با نام "شیطان" ثبت نام کرده، یک زن که می گوید صداهایی از آسمان به او فرمان کاندید شدن برای ریاست جمهوری داده اند و یک نفر دیگر که می گوید سفیر فرستاده شده از جانب فرازمینی ها است،‌ هستند.

سخنگوی کمیسیون انتخابات فیلیپین اظهار کرد: این تعداد کاندیدا نشان دهنده یک دموکراسی پویا است. زیرا تعداد بیشتری از مردم احساس می کنند که می توانند کاندیدای ریاست جمهوری باشند و همچنین رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر چه به مردم فرصت ثبت کاندیداتوری خود را می دهیم اما این حق را برای خود قائل هستیم که تعداد کاندیداها را به حد تعدادی که انتظار معقولی برای پیروزی دارند افزایش دهیم.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 2010 تعداد 99 نفر کاندیدای رقابت شدند اما در انتها تنها 10 نفر اجازه شرکت در رقابت انتخاباتی را پیدا کردند.

بنیگنو آکوئینو، رئیس جمهور فعلی فیلیپین در انتخابات قبلی توانست با کسب 42 درصد آرا به پیروزی برسد.

از جمله کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 فیلیپین کاندید شده است، سناتور میریام دفنسور سانتیاگو است که پیش از این دو بار در سالهای 1992 و 1998 کاندیدای ریاست جمهوری شد اما هر دو بار شکست خورد.

انتهای پیام

کد N992637

وبگردی