آفتاب
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

احیاء امربه معروف و نهی از منکر؛ مهم‌ترین راهکار کاهش وقوع جرم

احیاء امربه معروف و نهی از منکر؛ مهم‌ترین راهکار کاهش وقوع جرم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: راه‌حل اساسی پیشگیری از وقوع جرم احیاء امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم بهرامی» در بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح، در ایلام اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود بحث امربه‌معروف ونهی از منکر است و احیاء این فریضه مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد؛ چراکه اما حسین (ع) هدف از قیام خود را امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر موضوع بسیار مهی است و بالاترین فریضه محسوب می‌شود، افزود: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به معنای واقعی صورت بگیرد جرائم به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل جانفشانی شهدا و امام شهدا است نیروهای مسلح ما دارای قدرت و تأثیرگذاری در منطقه وجهان هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز در منطقه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم نیروهای مسلح امربه‌معروف و نهی از منکر است که قانون آن به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف ونهی از منکر همان پیشگیری از وقوع جرم است و در سطح نیروهای مسلح باید به‌صورت جدی صورت گیرد، ادامه داد: راه‌حل اساسی پیشگیری از وقوع جرم پابرجا بودن امر به معروف و نهی از منکر است و این هم یک وظیفه فردی و اجتماعی است که همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

بهرامی خاطرنشان کرد: باید هیچ‌وقت از پیشگیری از جرائم کوتاه نیاییم و خوشبختانه سطح وقوع جرم در نیروهای مسلح هرساله کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بابیان اینکه فرار از خدمت جرم خاص نظامی بود و تقریباً بیشترین جرم در نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم راهکارهای اساسی و منطقی می‌خواهد و این موضوع دائما باید در دست بررسی باشد تا به روش‌های جدید دست یافت.

انتهای پیام

کد N992612

وبگردی