آفتاب

اسماعیلی: دولت نسبت به لغو به موقع تحریم‌ها اهتمام کند

اسماعیلی: دولت نسبت به لغو به موقع تحریم‌ها اهتمام کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: که دولت باید نسبت به اجرای به موقع برجام و لغو به موقع تحریم‌ها اهتمام داشته باشد.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر کلیت موضوع توافق هسته‌ایی حل شده و درآستانه اجراست بر همین اساس دولت باید دقت لازم را در اجرای این توافق داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به لغو به موقع تحریم‌ها از سوی طرف‌های غربی افزود: لغو تحریم‌ها اساس توافق نبوده و موفقیت جمهوری اسلامی نیز بر همین مبنا بوده است لذا این موضوع باید به موقع اجرایی شود تا مردم اثرات آن را در جامعه بیینند چرا که اگر اثراتش در جامعه ملموس نباشد اصل کار زیر سوال می‌رود.

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به ضرورت رصد به موقع اجرای برجام از سوی دولت، مجلس و شوای عالی امنیت ملی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ثابت کرده هر تعهدی به مجامع بین‌المللی بدهد، به تعهداتش پایبند است لذا طرفهای مقابل هم باید به تعهداتشان عمل کنند و باید حسن نیت خود را در اجرا نشان دهند.

اسماعیلی ادامه داد: برجام باید هم از سوی جمهوری اسلامی ایران و هم از سوی طرفهای مقابل اجرایی شود مجلس هم ناظر بر نحوه اجراست تا جلوی سوء استفاده طرف مقابل گرفته شود و اگر طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل نکردند مجلس اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان با اشاره به طرح مصوب مجلس در خصوص برجام و تایید آن از سوی شورای نگهبان گفت: در این طرح مسایلی پیش‌بینی شده که دولت بر همان اساس اجرای برجام را پیگیری کند.

انتهای پیام

کد N992500

وبگردی