آفتاب

کشته شدن پنج داعشی در حملات حزب‌الله در شمال لبنان

کشته شدن پنج داعشی در حملات حزب‌الله در شمال لبنان

حزب الله لبنان از کشته شدن پنج داعشی در حمله موشکی و خمپاره‌ای نیروهای خود به پایگاه‌های داعش در مناطق مرزی در شمال این کشور خبر داد. همزمان ارتش لبنان نیز از گلوله‌باران مراکز تجمع داعش در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی المنار به نقل از یک منبع امنیتی حزب‌الله اعلام کرد که در اثر شلیک چند موشک و خمپاره به پایگاه‌های داعش در شمال استان بقاع، پنج داعشی کشته شدند.

این منبع افزود: حمله موشکی به مواضع داعش درگیری‌ها و خشونت بیشتری به دنبال نداشت.

در طول چهار سال گذشته، شبه نظامیان مسلح همواره از مرز سوریه خود را به مناطق شمالی لبنان رسانده و با ارتش این کشور و نیروهای حزب الله درگیر می‌شوند.

از سوی دیگر طبق گزارش خبرگزاری رسمی لبنان ارتش این کشور نیز مراکز تجمع داعش در ارتفاعات رأس بعلبک در دشت البقاع واقع در شرق لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که این حملات چند زخمی برجای گذاشت.

گروه تروریستی داعش که بخش‌های وسیعی از شرق سوریه را در کنترل خود دارد به شکلی محدود در غرب سوریه و در نزدیکی مرزهای لبنان نیز فعالیت می‌کند.

از جمله دیگر گروه‌های مسلحی که در غرب سوریه فعالیت دارند می‌توان به جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه شناخته می‌شود، اشاره کرد.

ارتش لبنان در سال گذشته چند روز با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره وارد نبرد شد. این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که این گروه‌های تروریستی حملاتی را به شهر عرسال واقع در نزدیکی مرزهای سوریه انجام دادند.

انتهای پیام

کد N992157

وبگردی