آفتاب

اعتراض مخاطبان به سرویس دادن بانک ها/ از کسر هزینه پیامک بدون اطلاع مردم تا بلوکه کردن پول برنده ها

اعتراض مخاطبان به سرویس دادن بانک ها/ از کسر هزینه پیامک بدون اطلاع مردم تا بلوکه کردن پول برنده ها

مخاطبان سرویس مشکلات مردم، از عملکرد بانکها دل خوشی ندارند وروزی نیست علیه بانکها به لحاظ خدمات مختلف و با ذکر نام بانک، مشکلات مشابه و بعضا متفاوتی را مطرح نکنند. چه در نظام بانکی می گذرد که مردم را اینچنین ناراضی کرده؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتراض بخشهای نظارتی و دولت به عملکرد بانکها، نکته ای نیست که از دید تحلیل گران و ناظران اقتصادی دور باشد، ولی ظاهرا عدم رضایت نسبت به عملکرد بانکها‌ بسیار عمیق تر از اعتراضات نهادهای نظارتی و دولت است. 

نمونه بارز آن را می توان در کامنتهای یکی از روزهای سرویس مشکلات مردم دید. این کامنتهای به ظاهر بی ارتباط، هر یک بخشی از بانکها و خدمات این نهادهای پولی و مالی را مد نظر گرفته و به آن اعتراض می کند. (اینجا)

یکی از مخاطبان درباره بلوکه شدن بخشی از دارایی اش در یک بانک به بهانه برنده شده نوشته. او در این باره کامنت گذاشته: عدم اطلاع رسانی در بلوکه کردن مبلغ 20.000 تومان به بهانه برنده شدن در حساب قرض الحسنه مشترکین بانک ملت، نشان از رفتار بسیار غیر حرفه ای و زشت مدیران این بانک می باشد. یک حساب سر انگشتی مشخص میکند که این کار، سود روزانه چند میلیاردی تومانی برای این بانک خواهد داشت


مخاطب دیگری که خود را ناشناس معرفی کرده درباره هزینه پیامک های ارسالی بانکها درباره تغییر رقم حساب، گلایه کرده و نوشته چرا بدون هماهنگی صاحب حساب، از حیب مردم مبلغی به نفع بانک کسر می شود. او درباره این مشکلش در سرویس مشکلات مردم نوشته: اخيرا پيامهايي از طرف بانكها ارسال مي شود مبني براينكه هزينه دريافت پيامكي صورت حساب فلان مبلغ است ودرصورتيكه مايل به دريافت آن نيستيد فلان شماره را به فلان سامانه پيامك كنيد. حال سوال اين است چرا نمي گويند اگر مايل به دريافت صورت حساب هستيد پيامك بزنيد؟ واقعا چند درصد مردم به محتوي اين پيامك هاي ظاهرا تبليغاتي توجه مي كنند؟ نتيجه آنكه افرادي كه پيامك به آنها نرسيده يا به هر دليل موفق به پيامك زدن نمي شوند، انصراف نمي دهند و نهايتا از جيب مردم مبلغي به نفع بانك موردنظر كسر خواهد شد. به گمان من اين نوعي كلاهبرداري محسوب مي شود و بايد با آن مقابله شود.اين اتفاقي است كه مد شده و از جمله آن مي توان به آواهاي انتظار شركت هاي مخابراتي اشاره كرد كه بدون درخواست مشتري برقرار ميگردد.

نسرین هم یکی دیگر از مخاطبان است که مطلب عجیبی را نوشته که بجاست درباره آن توضیحات تکمیلی بدهد. او در کامنتی که فعلا امکان رد یا تایید آن برای خبرگزاری خبرآنلاین وجود ندارد، نوشته: با سلام چند روز پیش برای دریافت وجه نقد از یکی از دستگاههای خودپرداز بانک صادرات اقدام نمودم . با توجه به اینکه موجودی حسابم مبلغ رندی بود پس از پرداشت مبلغ مورد نیاز و دریافت فیش و رسید ، متوجه شدم که فیش دریافتی و پیغامی که برای من از طریق موبایل ارسال شد 10 هزار تومان اختلاف دارند . من درخواست 160 هزار تومان از دستگاه زدم 160 هزار نومان هم دریافت کردم و لی در فیش و پیغامی که از طریق موبایل دریافت کردم متوجه شدم 10 هزار تومان بیشتر کسر شده ولی در این پیغام و فیش مشخص نشده . بسیار هوشمندانه حالا اینبار رو من متوجه این اختلاف شدم ولی به نظر شما آیا همه این دقت رو دارند و اگر در برداشتهای مختلف افراد ، هر بار دستگاه از موجودی هر فرد بخواد 10 هزار تومان کم بشه چه اتفاقی میفته؟؟؟؟

رضا هم لُب کلام را درباره برخی از بانکها نوشته که البته این موضوع به همراهی عدم پرداخت وام ازدواج، جهیزیه، خرید مسکن، تعمیرات، خرید لوازم منزل، خودرو و ... صادق است. او نوشته: سلام چرا بانک های دولتی همچون بانک رفاه به بازنشتگان وام پرداخت نمیکند؟ دلیلش چیست؟

اینطور که پیداست یا بانکها خدمات لازم و مورد انتظار مردم را به شهروندان ارائه نمی دهند یا مردم احساس عدم رضایت از خدمات بانکها دارند که اینطور درباره عملکرد بانکها، در یک سرویس خبری، زبان به شکایت گشوده اند.

 

۴۵۲۳۱

 

کد N991971

وبگردی