آفتاب

جعفری: اجرای برجام فرصت مغتنمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

جعفری: اجرای برجام فرصت مغتنمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم خلخال در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، نارضایتی ایشان از پیشرفت اقتصاد مقاومتی را ناشی از تمرکز دولت و مجلس بر موضوع مذاکرات هسته‌ای عنوان و در عین حال تاکید کرد که از این به بعد با از بین رفتن تحریم ها فرصت مغتنمی برای برنامه ریزی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

جلیل جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی تکیه بر اقتصاد درونی کشور با نگاه به توانایی های درونی و در واقع یک اقتصاد درون زا و برون گرا است که راهکار خوبی برای توانمندسازی اقتصادی و تکیه بر توانمندی های داخلی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت سرعت قابل قبولی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نداشتند تصریح کرد: البته دولت و مجلس چند ماه گذشته بیشتر توجه شان به بحث مذاکرات و توافق معطوف بود و البته بخشی از توانمندی های کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیز به واسطه وجود تحریم ها فعال نبود. اما حالا شرایط خوبی در کشور فراهم شده و ان شاء الله با اجرای برجام این فرصت وجود خواهد داشت که برنامه ریزی دقیقی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اقتصاد مقاومتی را علاج بیماری مزمن اقتصادی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: ما در گذشته بیشتر به سمت واردات و عدم استفاده از توانایی های داخلی معطوف بودیم. اما الان شرایطی فراهم شده که می توانیم از استعدادهای داخلی خود استفاده کنیم. لذا باید اقتصاد دانش بنیان و تبدیل ثروت به صنعت و فناوری را مد نظر قرار دهیم و کشور را به سمت جهش اقتصادی سوق دهیم.

جعفری با بیان اینکه می توان با تکیه بر توان داخلی کشور به یک کشور پیشرفته اقتصادی در دنیا و منطقه تبدیل شد گفت:‌ این فرصت وجود دارد که با دقت بیشتر در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و اقتصاد را که مبنای توانمندی قدرت هر کشور است با تکیه بر توان داخلی شکل دهیم.

انتهای پیام

کد N991223

وبگردی