آفتاب

همایش مخاطرات محیطی و تأثیر آن بر امنیت کشور برگزار شد

همایش مخاطرات محیطی و تأثیر آن بر امنیت کشور برگزار شد

همایش مخاطرات محیطی و تأثیر آن بر امنیت جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این همایش با هدف ارزیابی تهدیدات زیست‌محیطی و تأثیر آن بر امنیت کشور و با سخنرانی جمعی از کارشناسان این حوزه از جمله سرتیپ محمدحسن نامی، رئیس کارگروه ژئوپلیتیک مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و سرتیپ سعید مجردی، دبیر کل این مرکز همراه بود.

نامی در این همایش با تأکید بر اینکه امروز به دلیل پیشرفت‌های علمی کشور، در برابر آمریکا به خوبی توانسته‌ایم دفاع کنیم، گفت: چندین بار آمریکا در صدد ورود به ایران بود اما به واسطه همین تلاش‌های دانشمندان کشورمان به هدف خود نرسیدند. آنها در جغرافیای مقاومت هم همین تلاش را داشتند اما با تفکر مستشاری ایران که از دانشمندان کشور برمی‌آید، توانستیم ضمن توسعه دادن جغرافیای مقاومت مانع به نتیجه رسیدن برنامه‌های استکباری آمریکا شویم.

در ادامه مجردی نیز با اعلام اینکه تحولات عمیق مطالعات امنیتی باعث شده که ما رویکرد خود را نسبت به این موضوع تغییر دهیم، اظهار کرد: نگاه ما به امنیت ملی نگاه سنتی نیست و باید بتوانیم امنیت همه‌جانبه را با در نظر گرفتن تهدیدات مختلف آن مورد توجه قرار دهیم که یکی از مهم ترین مولفه‌ها دفاع همه جانبه در مسائل زیست محیطی است.

انتهای پیام

کد N990791

وبگردی