آفتاب

یک مقام کره جنوبی: کره شمالی هنوز به توانایی کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای دست نیافته است

یک مقام کره جنوبی: کره شمالی هنوز به توانایی کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای دست نیافته است

معاون وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت: کره شمالی تاکنون به توانایی‌های مورد نیاز برای کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای برای استقرار در موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دست نیافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کره شمالی در رژه نظامی گسترده خود به مناسب سالگرد تاسیس حزب حاکم، موشک بالستیک kn-08 به همراه 30 سلاح دیگر را به نمایش گذاشت که در سر آن کلاهک قرار داشت.

کره شمالی این موشک‌ها را در این رژه به عنوان یکی از موشک‌های استراتژیک توسعه یافته و کوچک شده ارائه کرد که با کلاهک هسته‌ای بارگزاری شده بود. با این حال وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد نمی‌تواند اعتبار این موضوع را تاکید کند.

آزمایش بمب هسته‌ای و موشک‌های دوربرد از سوی کره شمالی در سال‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها را درباره‌ی این که این کشور ممکن است به تکنولوژی ساخت موشک بالستیک قاره پیما مسلح به سلاح هسته‌ای دست پیدا کرد باشد، افزایش داده است.

بائک سئون جو، معاون وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه پرسش و پاسخ پارلمانی گفت: ارزیابی‌های ما نشان نمی‌دهد که کره شمالی به سطح بارگزاری کلاهک هسته‌ای بر روی موشک بالستیک رسیده باشد.

در صورتی که کره شمالی به طور موفقیت‌آمیز کلاهک هسته‌ای را بر روی موشک بالستیک kn-08 با برد حدود 12 هزار کیلومتر مستقر کند، می‌تواند سواحل غربی ایالات متحده را در معرض حمله هسته‌ای قرار دهد.

معاون وزیر دفاع کره جنوبی در این باره افزود: کره شمالی چندین آزمایش هسته‌ای انجام داده است و ما نتیجه می‌گیریم که آن‌ها پیشرفت‌هایی را در مهارت‌های کوچک‌سازی داشته‌اند.

وی در برابر این پرسش که آیا می‌تواند تایید کند که کره شمالی می‌تواند هم‌چون دیگر کشورهای دارای سلاح هسته‌ای در طول هفت سال کوچک‌سازی را پایان دهد؟ گفت: هفت سال زمان میانگین مورد نیاز برای انجام این کار است.

او افزود: وزارت دفاع کره جنوبی از نزدیکی پیشرفت کره شمالی در توانایی‌های مربوطه را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا، کره شمالی در سال‌های 2006، 2009، 2013 به انجام آزمایش هسته‌ای پرداخت که محکومیت بین‌المللی و تحریم‌های سازمان ملل را به همراه داشته است.

انتهای پیام

کد N990211

وبگردی