آفتاب

روابط ایران و آمریکا در «تایم»/فعالیتهای انتخاباتی هیلاری کلینتون

روابط ایران و آمریکا در «تایم»/فعالیتهای انتخاباتی هیلاری کلینتون

هفته نامه آمریکایی تایم بدون اشاره به حامیان گروه های تروریستی در خاورمیانه و عوامل بروز و ظهور پدیده آوارگان، تنها به بررسی نتایج مهاجرت تعداد کثیری از افراد به کشورهای اروپایی بسنده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تایم یک هفته‌نامهٔ آمریکایی است. «ریچارد استنگل» سردبیری این مجله را که از سال ۱۹۲۳ میلادی توسط «بریتون هادن» بنیانگذاری شد را بر عهده دارد. این نشریه آمریکایی، در شهر نیویورک به چاپ می‌رسد. ویرایش اروپایی این مجله در لندن انجام شده و به پوشش رخدادهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین نیز می پردازد. ویرایش دیگری از این مجله در کشورهای جنوب اقیانوس آرام بوده و لذا رویدادهای مرتبط با استرالیا، زلاندنو و جزایر اقیانوس آرام را مورد بحث، پوشش و بررسی قرار می دهد.

محور اصلی موضوعات این شماره به بحث پیرامون آوارگان و هجوم آن ها به سوی کشورهای اروپایی پرداخته است. این گزارش ویژه با عنوان «مهاجرت دسته جمعی» که ۵۴ صفحه از ۱۰۸ صفحه این مجلد را به خود اختصاص داده است، پیش بینی تعداد ۶۰ میلیونی آواره و تلاش آن ها برای رسیده به اروپا را از ابعاد و زوایای مختلفی مطرح کرده است. تنها موضوعی که در این مطلب به آن کمتر پرداخته شده است، علل و عوامل پیدا و پنهان حرکت آوارگان به سوی کشورهای اروپایی است.

این آوارگان به دنبال حمایت های بی دریغ غرب از گسترش تروریسم منطقه ای در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق و از بیم جان خود مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. سخنان «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه گواهی بر صدق این حقیقت تلo hsj:

مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه و رهبر سومین حزب بزرگ در این کشور، در سخنان چند هفته پیش خود، سیاست های »فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

وی به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد. باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

ادامه مطالب این شماره به برخی مقالات با موضوعات انتخابات سال آینده آمریکا و فعالیت های انتخاباتی «هیلاری کلینتون»، موضوع خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و تشتت در این قاره، روابط ایران و آمریکا و ... پرداخته است.

کد N990126

وبگردی