آفتاب

روسیه و آمریکا امروز درباره حملات سوریه مذاکره می‌کنند

روسیه و آمریکا امروز درباره حملات سوریه مذاکره می‌کنند

فرماندهان نظامی روسیه و آمریکا امروز (چهارشنبه) دور دیگری از مذاکرات درباره چگونگی عدم تداخل در آسمان سوریه را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا همزمان با بمباران سوریه از سوی نیروهای مسکو و واشنگتن، آغاز مذاکرات جدیدی را اعلام کرد که هدف آن کاهش درگیری‌ها در سوریه است.

کارتر پس از دیدار با همتای استرالیایی‌اش در بوستون در این باره گفت: روسیه باید در آسمان‌های سوریه کاملا حرفه‌ای عمل کند و به اصول اولیه امنیتی پایبند بماند.

وی با اشاره به مذاکرات امروز ادامه داد: ما مذاکرات دیگری درباره این موضوع با روس‌ها خواهیم داشت. این گفت‌وگوها رو به پیشرفت است اما هیچ چیز نهایی نشده است.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: حتی اگر اختلافات ما در سیاست سوریه پابرجا بماند، ما باید بتوانیم دست‌کم بر امنیت نیروهای هوایی خود توافق کنیم.

کارتر به چارچوب زمانی گفت‌وگوهای تنش‌زا اشاره‌ای نکرد اما گفت: من انتظار دارم که در زمان کوتاهی به نتیجه برسیم.

وی همچنین هشدار داد، گفت‌وگوهای نظامی به گفت‌وگو درباره رویکرد مسکو در سوریه منجر نخواهد شد چراکه چنین رویکردی اشتباه است و ایراد استراتژیکی دارد.

روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور در حملات خود 86 موضع تروریست‌ها را طی 24 ساعت گذشته مورد هدف قرار داده‌ است.

انتهای پیام

کد N989240

وبگردی