آفتاب

تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های فلسطینی‌ها

تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های فلسطینی‌ها

به دنبال کشته شدن چند اسرائیلی در عملیات ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها، دولت رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را برای کنترل بر اوضاع تشدید کرد این در حالی است که اقدامات این دولت در کاهش عملیات‌های جوانان فلسطینی تاثیری نگذاشته و برعکس نتانیاهو را در معرض انتقادات سیاستمداران و تحلیلگران قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، به دنبال کشته شدن چهار اسرائیلی در عملیات ضد صهیونیستی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اقدامات امنیتی جدیدی را برای کنترل بر اوضاع تصویب کرد که از جمله این تدابیر محول کردن وظیفه کنترل مسیرها و جاده‌های قدس به پلیس، فراخواندن یگان‌های نظامی برای کمک به نیروهای پلیس در قدس و ایجاد حصار امنیتی در مناطق عرب نشین و تشدید محاصره کرانه باختری است.

همچنین وظایف جدیدی به پلیس محول می‌شود که از جمله آن منع آمد و شد در مناطق قدس یا بستن آن در صورت وقوع درگیری‌ها یا تحریک به خشونت است.

دولت رژیم صهیونیستی همچنین مجوز اقداماتی را صادر کرده که از جمله آن موارد زیر است: ویران کردن منازل فلسطینی‌ها، عدم اجازه احداث در مناطق ذیربط، مصادره املاک و لغو مجوز اقامت در اسرائیل.

وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین با افزایش تعداد نیروهای پلیس و مکلف کردن برخی سربازان به انجام عملیات امنیتی در اسرائیل به ویژه در اطراف دیوار حائل موافقت کردند.

با وجود اتخاذ چنین تدابیری فلسطینی‌ها هرگز تسلیم نشده و همچنان به عملیات‌های ضد صهیونیستی خود ادامه می‌دهند. تدابیر دولت رژیم صهیونیستی تاکنون در کاهش عملیات‌های فلسطینی‌ها تاثیری نگذاشته است. بلکه برعکس شکست این تدابیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در معرض انتقاد سیاستمداران و تحلیلگران قرار داده است.

صدها اسرائیلی با برگزاری تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی خواهان استعفای نتانیاهو شده بودند به این دلیل که وی در تامین حمایت شهرک‌های اسرائیلی شکست خورده است.

اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان اسرائیل با انتقاد از دولت نتانیاهو گفته است که سیاست وی و روشی که در پیش گرفته به خطری علیه امنیت شهروندان اسرائیلی تبدیل شده است.

تحلیلگران معتقدند که عملیات‌های ضد صهیونیستی تنها موجی نیست که خیلی زود آرام شود بلکه آغاز مرحله جدیدی است که آرام کردن آن بسیار مشکل خواهد بود.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه امنیتی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول رخدادهای اخیر و تنش‌ها دانست و خواهان توقف تحریکات به انزجار از اسرائیل شد.

وی وعده داد که دولتش تمامی ابزارهای ممکن را برای مقابله با خشونت به کار گرفته و "تدابیر قوی" را برای مقابله با خشونت‌ها اتخاذ می‌کند.

نتانیاهو گفت: حوادث اخیر به دلیل تحریک حماس، جنبش حرکت اسلامی و تشکیلات خودگردان به خشونت علیه اسرائیل رخ داده است.

با وجود اینکه نتانیاهو عباس را در این مساله مقصر می‌داند اما فلسطینی‌ها همواره خود به میدان رفته‌ و پاسخ دشمنی اسرائیل را داده‌اند به ویژه اینکه بیشتر فلسطینی‌ها با عباس مخالفند و معتقدند که سهل انگاری وی و عدم اتخاذ اقدامات جدی از سوی وی دلیل رخدادهای اخیر است.

همچنین در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها یک فلسطینی دیگر نیز در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید. نیروهای رژیم صهیونیستی با گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی به تظاهرات فلسطینی‌ها در بیت لحم حمله کردند.

انتهای پیام

کد N989205

وبگردی