آفتاب

سوئد: روسیه بیشتر نقش سیاسی در سوریه ایفا کند تا نظامی

سوئد: روسیه بیشتر نقش سیاسی در سوریه ایفا کند تا نظامی

وزیر خارجه سوئد اعلام کرد که اتحادیه اروپا از روسیه می‌خواهد تا نقش مسکو در سوریه بیشتر از آنکه نظامی باشد، سیاسی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "مارگوت والستروم"، وزیر امور خارجه سوئد پس از این که برای مشارکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا وارد لوکزامبورگ شد، گفت: ما باید از روسیه دعوت کنیم تا نقش گسترده‌تری را در زمینه سیاسی در سوریه بیشتر از زمینه نظامی ایفا کند.

وی عنوان داشت: اوضاع در سوریه به دلیل افزایش تنش‌ها پس از آغاز عملیات نظامی روسیه نگران کننده است.

از سوی دیگر، "کریستین ینسن"، وزیر خارجه دانمارک نیز گفت: روسیه باید به ائتلاف "بین‌المللی" ضد داعش بپیوندند. وی تصریح کرد: ما باید با روسیه در مورد دو مساله صحبت کنیم، نخست این که اجازه نقض حریم هوایی ترکیه را که همچنین حریم هوایی ناتو نیز است، نخواهیم داد و این مساله غیر قابل قبول است که جنگنده‌های روسی یا موشک‌ها حریم هوایی ترکیه را نقض کنند. دوم این که اگر روسیه می‌خواهد بخشی از تلاش‌ها با هدف مبارزه با داعش باشد، باید گام‌های خود را با ائتلاف "بین المللی" ضد داعش هماهنگ کند.

این وزیر دانمارکی همچنین عنوان داشت: اتحادیه اروپا باید مذاکراتی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جهت آغاز روند سیاسی برای تحویل قدرت در سوریه داشته باشد. آینده‌ای برای سوریه در بلندمدت بدون آغاز روند سیاسی جهت تحویل قدرت و تشکیل دولت جدید وجود ندارد اما آغاز این روند نیز بدون مذاکره با دولت کنونی غیرممکن است. اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و دیگر طرف‌ها باید در این خصوص با اسد مذاکره کنند.

انتهای پیام

کد N987332

وبگردی