آفتاب

بوی انتفاضه می‌آید

بوی انتفاضه می‌آید

تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها و عملیات‌های شهادت طلبانه آنها در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. این تحرکات که بازگشت انتفاضه را نوید می‌دهد، برای فلسطینیان نیز بدون هزینه نبوده و تا کنون به شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، با ادامه درگیری‌های شدید در مسجد الاقصی برای هشتمین روز پیاپی و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و نیز بازداشت ده‌ها تن دیگر، عملیات فلسطینیان در هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی در فلسطین اشغالی ادامه دارد. آنان هر روز خشم خود را نسبت به اقدامات تحریک آمیز شهرک نشین‌ها و اهانت به مسجدالاقصی ابراز می‌کنند.

در آخرین مورد از این عملیات‌ها عصر روز پنجشنبه یک جوان فلسطینی در پاسخ به جنایات اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی، چهار سرباز صهیونیستی را با چاقو زخمی کرد تا اینکه با شلیک نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه سرکوب تحرکات اخیر فلسطینیان در کرانه باختری توسط سربازان صهیونیستی تا صبح روز پنجشنبه، پنج فلسطینی از جمله یک کودک شهید و نزدیک به 750 تن دیگر به ضرب گلوله‌ صهیونیست‌ها زخمی شدند.

عواد در بیانیه‌ای اظهار داشت: تعداد فلسطینیانی که به ضرب گلوله جنگی زخمی شده‌اند، به 140 تن رسیده و 360 تن دیگر نیز در اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی زخمی شده‌اند که از این میان 150 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وزیر بهداشت فلسطین گفت: سربازان اسرائیلی از تمامی انواع گلوله‌های جنگی استفاده می‌کنند. آنان در تیراندازی‌های خود نیم تنه بالای بدن فلسطینیان را با هدف می‌گیرند که نتیجه آن قتل یا معلولیت دائم است.

صهیونیست‌ها اکنون هر کودک فلسطینی که سنگ پرتاب کند را تروریستی خوانده و وی را فردی مسلح قلمداد می‌کند. این اصل که در اسرائیل به "سنگ‌ها می‌کشند" شهرت یافته اجازه می‌دهد نظامیان و شهرک نشینان هم قاضی و هم جلاد باشند و به آسانی کودکان و جوانان فلسطینی را تروریست خواند و به سمت آنها شلیک کنند.

در درگیری‌های روز پنج شنبه در رام الله نیز تک تیراندازهای اسرائیلی تمامی کسانی که سنگ پرتاب می‌کردند را به شکلی برنامه‌ریزی شده و بی‌سابقه با گلوله‌های جنگی و پلاستیکی هدف قرار دادند به طوری که در این تظاهرات ده‌ها تن زخمی شدند. در این درگیری‌ها به طور میانگین هر 10 دقیقه یک فلسطینی به ضرب گلوله یا پرتاب گاز اشک آور مصدوم می‌شد.

طبق تصمیمی که دولت نتانیاهو اتخاذ کرد هر شهرک نشینی می‌تواند سلاح حمل کند و با آزادی در خیابان‌ها بچرخد و هر زمان که بخواهند از آن استفاده کند.

انتهای پیام

کد N984545

وبگردی