آفتاب
جهانگیری اعلام کرد:

تجهیز تمام مدارس کشور به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد تا سال 97

تجهیز تمام مدارس کشور به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد تا سال 97

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استانداردسازی تجهیزات مدارس با نگاه ویژه دولت آغاز شده است گفت:‌ امید است با حمایت‌های مالی و نظارت‌های مداوم تا سه سال آینده تمام مدارس کشور حتی در دورترین و محروم ترین نقاط به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در دومین نشست سران مدارس ایمن با بیان اینکه زندگی در جامعه و جهان جدید به معنای زندگی در جامعه و جهان بی خطر نیست گفت: اتفاقا جهان جدید پر مخاطره هم هست، اما نشان دهنده نیاز به زندگی در فضای ایمن تر است و این ایمن سازی هم فیزیکی، هم اجتماعی و هم فرهنگی است.

وی افزود: نیازمند بالا بردن مصونیت‌ها هستیم یعنی اینکه اصل شناخته شده «پیشگیری مقدم بر درمان» باید در همه حوزه‌ها به خصوص آموزش و پرورش تعمیم پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هرچه در ایمن سازی راه‌ها و بناها سرمایه گذاری شود به ارتقای ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور کمک شده است عنوان کرد: کم کردن مخاطرات حوادث و سوانح به ارتقای ظرفیت‌های معنوی جامعه کمک می‌کند و باید جامعه را از وضعیت ریسک خطر و جامعه بحرانی خارج و به جامعه قابل محاسبه و پیش بینی تبدیل کنیم و اقدامی در این جهت سرمایه گذاری برای آینده بهتر است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایمن سازی یک مقوله سخت افزاری نیست بلکه مقوله انسانی و اجتماعی است و موفقیت آن در گرو مشارکت آحاد شهروندان،‌ نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی است گفت: جامعه ایران در استفاده از نهادهای مدنی و حضور شهروندان در نوسازی مدارس توفیقاتی داشته است .

جهانگیری ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین رکن توسعه پایدار تلقی می‌شود و هیچ تحولی بدون توجه به نقش آموزش و پرورش امکانپذیر نیست. هر جامعه‌ای که خواهان توسعه و عزت است باید با آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی توجه کند چرا که نیروی انسانی که پیشبرنده اهداف بلند هر نظام است محصول آموزش و پرورش است.

معاون اول رئیس جمهوربا بیان اینکه آموزش و پرورش ایران در تحقق اهداف اسناد بالادستی گام‌های بلندی برداشته است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس آسیب پذیر اشاره کرد. این اقدامات باید به طور جدی در برنامه های توسعه‌آی کشور مورد توجه باشد.

وی همچنین به استانداردسازی تجهیزات مدارس نیز اشاره و اظهار کرد: استانداردسازی تجهیزات مدارس با نگاه ویژه دولت آغاز شده و امیدواریم با حمایت‌های مالی و نظارت مداوم تا سه سال آینده در تمام مدارس کشور حتی در دورترین و محروم ترین نقاط به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

وی افزود:‌ اقدام دیگر آموزش و پرورش ایران توسعه و تجهیز مدارس هوشمند است و هوشمندسازی بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی کشور دنبال می‌شود و کشور ما علیرغم فشارهای ظالمانه نظیر جنگ هشت ساله تحمیلی و تحریم‌ها مسیر رو به رشد و توسعه خود را به صورت جدی ادامه داده است و دستاوردهای قابل توجهی در بخشهای مختلف به خصوص علمی و صنعتی داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمادگی داریم با سایر کشورها در زمینه‌های مورد توافق همکاری جدی داشته باشیم خطاب به حاضران در این جلسه گفت: امیدوارم از جاذبه‌های گردشگری و دستاوردهای علمی و صنعتی ایران در این مدت بازدید داشته باشید و دید بهتری نسبت به ایران و تاریخ تمدنی‌اش پیدا کنید.

انتهای پیام

کد N980870

وبگردی