آفتاب

درآمد هشت میلیارد تومانی گلیم‌بافان گیلانی

درآمد هشت میلیارد تومانی گلیم‌بافان گیلانی

‌معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: درآمد سالانه گلیم‌بافان گیلانی هشت میلیارد تومان است.

سلمان شاه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، گفت: گلیم، بالاترین حجم تولید صنایع دستی را به خود اختصاص داده است و سالانه بیش از هشت میلیارد تومان درآمد بافندگان این صنعت دستی خوش رنگ و نقش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و سیصد نفر در گیلان به بافت گلیم اشتغال دارند، افزود: شهرهای آستارا و تالش از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در آن‌ها بافت گلیم رواج دارد.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: قیمت هر قطعه گلیم باتوجه به ابعاد، جنس و طرحی که دارد، از 60 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

وی به مشکلات این هنر دستی هم اشاره کرد و افزود: گران بودن قیمت مواد اولیه، دشواری رنگ‌آمیزی و کم‌رونق بودن بازار فروش با توجه به فعالیت هنرمندان این هنر دستی، از مشکلات اصلی گلیم‌بافان گیلانی است.

این مسئولان تصریح کرد: سال گذشته 130 میلیون تومان تسهیلات به گلیم‌بافان داده شد که امسال قرار است این مبلغ به 200 میلیون تومان برسد.

به گزارش ایسنا، در شهرستان رضوانشهر، جاجیم هم با دستان پرتوان زنان و مردان بافته می‌شود که با توجه به بافت سخت این هنر دستی، تنها 10 نفر در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

کد N980774

وبگردی